Elhamdulillahi Rabbil alemin. Vel akibetül lil mütakin. Essalatu vesselamu âlâ Rasulina Muhammedin ve âlâ alihi ve sahbihi ecmain.
Biliyorsunuz bu hafta, gecen hafta bir konu üzerinde durmuştuk, inşaAllah bu haftada, İnsanı köleleştiren Kredi Sistemi üzerinde duracağız Allah nasip ederse. Cünkü Insanın eline imkanlar gectiği zaman, Dünya ve Dünyalıkla yüzyüze gelmeye başladığı zaman, Din’e uyma yerine Din’i kendine uydurmayı tercih ediyor. Bakıyorsunuz ki Din’in yasakları değişik şekilerde ciğnenmiş oluyor. Biliyorsunuz herhalde bir istitastik yapılsa tarihin hicbir döneminde İnsanlar bukadar Faizli Borc’un icine girmemişlerdir, yani müslümanları kastediyorum Türkiydeki müslümanları kastediyorum. Halbuki daha önceki dönemlerde herkes Faiz den kacıyordu. Şimdi Faize fetva veren Hocalarla dolu hertaraf. Birde son zamanlarda sıklıkla Mut’a nikahının yapıldığını duyuyoruz, Mut’a nikahı demek işte kısa süreli adına nikah denen aslında Zina olan bir ilişki demektir. Malesef onu Peygamber (sav)in caiz gördüğüne dair rivayetler hadis kitablarına yerleştirilmiştir, ki Kuran Sünnet bütünlüğü icerisinde ele aldığınız zaman onun imkansız olduğu ortaya cıkıyor .Yine Tarih olaylar Peygamber (sav) e atfedilen o sözlerin olmasının imkansız olduğunu da gösteriyor. Onun icin insanoğlu imtihan ediliyor, bikere şunu cok iyi bilelim ki, hic birimizin bir garantisi yoktur. Allahu teala hicbirimizi garanti altına almamıştır, Peygamberlerde buna dahildir. Yani Peygamberlerinde Ahiret’te Cennet’e gitme garantisi bu Dünyada kendilerine verilmemiştir. Onun icin Zümer suresinin, 39 uncu Sure, 65 ci Ayet, 464 cü sayfada , Allah’u teala şöyle diyor Estauzubillah;
(39/Zümer 65.Ayet)
“Ve lekad ûhıye ileyke ve ilellezîne min kablik”
„ya Muhammed şu sana kesin olarak vahyedildi ve senden öncekilerede „
“le in eşrekte le yahbetanne ameluk”
„Şirke düşersen bütün yaptığın yok olur gider.“ Bütün yaptığın yok olur gider.
“ve le tekûnenne minel hâsirîn”
„Kaybetmiş olanlardan olursun.“
Yani şirk en büyük günahtır, Cenabı Hakk ne diyor. Bütün Peygamberlere aynı uyarıda bulunduğunu ifade ediyor. Onun icin Peygamberimiz (sav) şöyle demişti
(45/ Ahkaf 9.Ayet)
” ve mâ edrî mâ yuf’alu bî ve lâ bikum, ” Bu Allah’ın emri ile sölediği bir sözdür.
“ Kul mâ kuntu bid’an miner rusuli ”
„Deki ben elcilerin daha önce olmayıp ta şimdi ortaya cıkmış olanı değilim,“ benden önçe de elciler vardı,
“ ve mâ edrî mâ yuf’alu bî ve lâ bikum, ”
„Ne kendime ne yapılacağını bilirim ne de size.“
Dolayısıyla Allahu teala hic kimseye bi garanti vermiş değil. Şimdi biz burada başkalarını tenkit etmek icin değil, elbetteki yapılan yanlışları bütün acıklığıyla ortaya koyacağız ama, asıl konu kendimize ceki düzen vermek icin ne yapmamız gerektiğini ortaya koymaktır. hepimizin önünde her konuda imtihana tabi tutulacağımız bir ömür parcası vardır, Cenabı Hakk bizi her an imtihan etmekdedir, hic gevşetmeye gelmez, cok sıkı bir gayret icerisinde olmalıyız. Sık sık size hatırlatıyoruz, iblis kendisine verilen bir emri yerine getirmediği icin yoldan cıkmıştır, kendisi kendi kafasına göre bir kurgu oluşturmuş, kendi kafasına göre bir kurgu oluşturmuş, demiş ki, ben işte Adem’e secde et emri karşısında ben ondan daha hayrılıyım, beni ateşten yaratın onu camurdan yarattın. Cenabı Hakkın yaratıcılığını kabul edince sanki yoldan cıkmamış olacağını düşünüyor. Allahu tealanın herhangi bir emrini önemsememek kişiyi İblis konumuna sokar. Onun icin Allahu teala Kuranı Kerimde İblisin yanlış hayallere kapılarak kendisini yoldan cıkardığını ifade eden “iğva” kelimesini kullanıyor. Adem as da yanlış hayallere kapılmıştır, kısa sürede köşeyi dönme hayaline kapılmıştır, oda işte şu ağactan yersen melik olacaksın ve ölümsüz olacaksın değince hic düşünmeden o ağactan yemiştir. Birde yemin etmiştir Şeytan ona, Şeytanlar zaten insanların karşısına mutlaka Dini söylemle cıkarlar, Dini söylemi olmayan e Şeytan olmaz bunu hic unutmayalım, mutlaka dini söylem le cıkarlar, ve önünüze bütün şöyle icinizi harekete geciren ağzınızı sulandıran hoşunuza giden hedeflerle cıkarılır. İşte Adem as’a da sen Melik eşin de Melike olacak, biriniz Kral biriniz Kralice olacaksınız ve ölümsüzleşeceksiniz bu ağactan yerseniz demiş, arkasındanda yemin etmiş. Yemin edince de işe bir Dini mahiyet vermiş. Ve Adem as da o ağactan yemiş. Cenbı Hakk Adem as ın sucuyla İblisin sucunu eşit tutuyor. Ne diyor estauzubillah;
(20/ Taha 121.Ayet)
“ve asâ âdemu rabbehu fe gavâ” Taha 121 ci ayette
„Adem Rabbine isyan etti ve batıl hayallere kapıldı,“
kendini batıl hayallere kaptırdı, aynı kelimeyi Şeytan Cenabı Hakka karşı diyork ki Araf suresinde
(7/Araf 16.Ayet)
“ fe bimâ agveytenî ”
Beni “igve” ettiği icin yani beni o “agve” yani batıl hayallere daldırdığın icin,
“le ak’udenne lehum sırâtekel mustekîm”
„Onlar icin senin doğru yolunun üstüde oturacam.“
İşlenen sucun mahiyeti aynı da, o sucları değerlendirme konusunda birbirlerinden farkları var. Adem as Cenabı Hakk tarafından nicin bu sucu işledin diye sorulunca diyor ki “ben yanlış yaptım ya Rabbi” ama Şeytana aynı soru sorulunca ben yanlış yaptım demiyor, ben doğru yaptım manasına gelen beni ateşten yarattın onu camurdan yarattın ben camurdan yaratılana secde etmem diyor. İşte Şeytanı Kafir yapan bu sözü, Adem as mı günahkar yapan da onun sucunu kabul etmesi dir. Bunu şunun icin anlatıyorum, öğretmeni Allahu teala olmasına rağmen, kaldığı yerde hicbir problem bulunmamasına rağmen, Adem as Cenabı Hakkın ifadesiyle Allah’a isyan etmişse
(20/ Taha 121.Ayet)
“ve asâ âdemu rabbehu “ diyor
„Adem Rabbine isyan etmişse,“
ve kendisini batıl hayallere daldırmışsa biz de aynı şeyi yapabiliriz.
Buna cok dikkat edelim. Şimdi Kredi Sistemi bügün bütün Dünyada yürürlükte olan sistemdir. Kredi Sistemi İnsanı nasıl köleleştirir. Onunla ilgili bitakım Ayetler ve Hadisler okuyacam. Ondan sonra bu kölelik Sisteminden cıkmamız gerektiği üzerinde biraz durmaya gayret edeceğim inşaAllah. Allahu teala Bakara suresinin 275 ci ayetinde 46 cı sayfa, şöyle diyor
(2/ Bakara 275.Ayet)
“ Ellezîne ye’kulûner ribâ lâ yekûmûne illâ kemâ yekûmullezî yetehabbetuhuş şeytânu minel mess”
„Faiz yiyenler Şeytanın aklını celip, yoldan cıkardığı kişinin, davranışından farklı bir davranış göstermezler,“
yani Faiz yiyenler Şeytana uymuş kişinin davranışından farklı bir davranış göstermezler
“zâlike bi ennehum kâlû innemal bey’u mislur ribâ”
„Bu şundan dolayı onlar derlerki alım satım tıpkı Faizli işlem gibidir“.
Şimdi alım satımın güzel ve iyi olduğunu yararlı olduğunu yeryüzünde bilmeyen yoktur, Herkes bunu meşru kabul eder herkes güzel kabul eder, dolayısıyla Faiz alış veriş gibidir demiyorlar. Sizin o doğru bildiğiniz alış veriş varya işte oda Faiz gibidir diyorlar. Yani sizin yaptığınızla bizim yaptığımızdan farklı değildir demeye getiriyorlar. Allahu teala diyorki
“ve ehallallâhul bey’a ve harramer ribâ”
“Allah alım satımı Helal Faizli işlemi de Haram kılmıştır.”
İkisi arasında büyük bir fark vardır. Alış veriş aralarında fark bulunan iki malın yada hizmetin değişimidir, ama Faiz aynı cinsten iki malın vadeli değişimidir. Yani Faiz vadesiz olmaz, Faiz farklı cinsler arasındaki değişim le olmaz. Aynı cinsten iki malın vadeli değişimidir. Oun icin Faiz sadece borcta olur, sadece borcta olur, alış veriş se işte mal ve hizmet üretimi ve değişiminde olur. Şimdi mesela bügün diyorlar ki, yani bügün de aynı şey söyleniyor, Alış verişte Faizli işlem gibidir diye. Biraz da son zamanlarda işte İslam Bankası diye ortaya cıkan Bankalarda biraz sonra söyliyeceğiz, işte alış veriş görüntüsü altında Faizli işlemler yaparak, işi kurtardıklarını zannediyorlar. Şimdi bugün bakın, yani dünyada Bankacılık vardır yani Kredi Bankaları, yani Faizle işlem gören Bankalar vardır. Bu Bankalar Ticaret yapamazlar, ticaret yapmaları yasaktır. Niye yasaktır cünkü Sistemlerine uymaz Ticaret. Mesela bakın bugün şeyde işte Morgic denen konums Finansmanında, lisink te Kredi kapsamına alınmıştır. Ama Bakalara bunu kolay kolay yaptıramazsınız. Niye cükü o bir Ticaret`tir Ticaretin hicbirine katlanmak istemezler. Şey olarak hernekadar yasal olarak ona Kredi denmiş olsa bile fiilen Kredi olmadığı icin Borclanma olmadığı icin gercek anlamda. Yani nekadar hernekadar alım satım da tıpkı Faizli işlem gibidir deseler bile, yani bugün yani İnsanlar mesela batılı bir Bankanın Alış veriş yapmasını yasaklıyorsa. Sanki Faiz Haram olduğu icin mi alakasi yok ,Sistem böyledir yani yapı böyledir, yapı böyledir. Ama Harama Helal diyebilmek icin birbirlerinden tamamen farklı olan iki şeyi birbirine benzetirler. Mesela şimdi bir Ticarethane rahatlıkla yapabilirsiniz. Siz Köyünüzden Kentinizden, üretiğiniz malları getirip Pazar da satabilirsiniz. Belki en fazla sizden o işgaliyi alabilirler okadar, başka birşey yok, ama getirende herhangi bir yerde parayı Faizli olarak borc verin bakın ki bugün Türkiyede dünyanın herhangi bir yerinde size müsade ediyorlarmı. Ikrazatcılıktan şey yapar değilmi cok ağır bir suctur cok ağır bir suctur. Hani alış veriş ile Faiz aynıydı. Kim diyor aynı olduğunu. Sadece Insanları kandırmak icin söylenen yalan sözdür bu. Arada cok büyük bir Sistem farkı vardır. Şimdi alış veriş te bir mal veya hizmeti üretmek ve onu ona ihtiyac duyanlara ulaştırmak gerekir. Onlara ulaştırdığın zaman onlar işlerini görürler sizde o arada kazancınızı sağlarsınız. O mal ve hizmeti ne kadar cok üreten olursa okadar ucuz olur, nekadar az üreten olursa o kadar pahalı olur. Fakat şeyde Kredi Sisteminde borc verirsin herhangi mal ve hizmet üretimi yoktur, yani birisine 100 Lira verdin bir ay sonra 110 Lira almak üzere bu bir Ekonomik faliyet değildir. Ama ama Faiz Sistemi Faizli Sistemin adı Kredi, Kredi Sistemidir zaten, ihtisatcılar gayet iyi bilirler Kredi Sistemidir, Kredi bizim Karzın batıya gidib geriye gelmiş şeklidir. Karz ödünç demektir Borc demektir kart dır arabcası kart oraya gitmiş Kredi olmuş ve bize geri dönmüş, Kredi diye dönmüş geriye. Borc Sistemidir, borcun bir kere yapısı yani temelde borc İnsanı itaat altına sokar. Din ve Deyn aynı kökten iki kelimedir Din İtaat ve ceza anlamına gelir. Yani boyun eyme ve karşılık görme anlamına gelir. Deyn de aynı anlamdadır. Şimdi biz Dini yanlızca Allah a hasretdiğimiz icin, yalnız Cenabı Hakk a karşı borclu oluruz. Cünkü herşeyimizi ona borcluyuz ve ondan dolayıda icten samimi bir itaat de bulunmamız gerekir. İşte bunu adı Din. Allah ne demişse onu yapmak zorundayız Allah a kul ve köle oluruz. Allahtan başkasına kul ve köle olmayı yasaklayan bir Dinin Faizi kesin olarak yasaklaması gerekir aksi taktirde Deyn İnsanları İnsanlara köle yapar. Siz isteseniz de yapar istemeseniz de yapar. Cünkü o da itaat te zorlar o da cezaya zorlar. Şimdi cağımızda kölelik resmen kaldırırlmış ama fiilen daha büyük bir etkiyle devam ettiriliyor. Eskiden İnsanların yanında bir kölesi var hicbir işi olmasa bile onun karnını doyurması lazım onu barındırması lazım yatacak yeri teymin etmesi lazım. Ama Kredi Sisteminde hic onların sıkıntısına şey yapmaz elindeki köleyle şey yapmasına lüzum yok istediği kadar Adamı ilan verir gelir onlar zaten köyünden kentinden ayrılmış Şehre gelmiş kişilerdir evi kira dır sağa dönse para sola dönse para. Halbuki köyünde kalsaydı evinde kirasız oturacaktı, falan yerde iki tane tavuk besleyip şey olacaktı kücücük bir işletmesi olacaktı, gidecekti dağdan odun toplayacaktı, yani iyi kötü gecinecekti şey olmasa bile. Ama Şehir yerinde bunların hicbirisi mümkün degil, hangi şey yaparsanız para. Bir işsiz kaldığınız andan itibaren artık sizin icin ölümlerden ölüm beğen. Dolayısıyla öyle bir sistem oluşturuyorki, sizi kendisine Bağımlı hale getiriyor. Sizi baglı bulunduğunuz kökünüzden koparıyor, şehirlere dolduruyor ve sizi kendisine bağımlı hale getiriyor. Sadece sizi değil sizi calıştıran işletmeyi de kendisine bağımlı hale getiriyor. Cünkü ona da Kredi veriyor. Şimdi bu Krediye para dediğimiz öyle bir şeyki İnsanlar mal ve hizmet üretebilirler ama para üretme imkanları yok. Kimse para üretemez. Herkes mal ve hizmet üretir. Şimdi yatırım yaparsınız calışırsınız, kazanırsınız, yeni yeni üretimler yaparsınız. Ama para piyasada nekadar dolaşırsa dolaşsın bir kuruş artmaz, neyse odur işte cağımızda bu Kredi Sistemine karşı insanların birazcık ayakta durmasına sebeb olan kağıt para sistemidir. Hele bu kağıt para Sistemi yerine eskiden olduğu gibi madeni para olsa hic bir Devlet bir sene iki sene bile dayanamaz, cöker. Şimdi o doğan boşluğu merkez bankası sürekli kağıt para basarak doldurduğu icin devletler birazcık ayakta kalabilmektedir. Ama bu defa da ne oluyor bu defa da zenginler kendi Devletlerini emirler altına aldaldıkları gibi şimdi bide tabi şey var biliyorsunuz işte bugünkü secim sistemi var. Secim zamanında siyasi partilerin ciddi mana da paraya ihtiyacı olur. O para da o zenginlerde vardır dolaysıyla baştan işi garantiye bağlarlar. Bi taraftan iş sahasını bi taraftan siyaseti yönlendirirler, ondan sonra da devletler devletlere borc verir, bu defa o şeyler giderek büyüyen Faize giderek sürekli büyüyen o şeyler bu defa Devletleri kontroll altına almış olurlar. Artık herhangi bir Devleti işgal etmeye gerek yok ki. İşgal edip de neye uğraşacaksın onunla, Kredi ver bitti, onun herşeyi zaten senin olmuş olur. Dolayısıyla şey de işte Dinimiz Kuranı Kerim Faizi kesin olarak yasaklamıştır. Bu Tevrat da da haramdır Incil de de haramdır hepsinde de haramdır. Cenabı Hakkın gönderdiği bütün Peygamberler bunu haram kılmştır zaten Allah tan başkasına kul olunmuyacaksa bunun haram olması gerekir. Zamanımıza bir de biliyorsunuz bir de Kredi kartı icat edilerek Kredi de yani borc kart borclanma kartı icat edilerek bu defa herkes mevcut olanı bitirdiği gibi geleceği icin de borclanmış vaziyette oluyor. Ozaman herkes gece gündüz calışmış olsada borclarını ödemede sıkıntı cekiyor. Dolayısıyla bu Sisteme bu Sistem işte bugün Avrupayı sarsan odur Amerikayı sarsan odur, yani Peygamberimizin (sav) bi hadisi şerifi var diyorki kredi şey Faizli Sistem nekadar iyi olursa olsun sonu mutlaka krize gider diyor darlığa döner diyor, darlık işte bugün kriz diye ifade ediliyor sonu mutlaka kriz dir diyor. Allahu teala da Bakara 276 da diyorki estauzubillah
(2/ Bakara 276.Ayet)
“Yemhakullâhur ribâ”
„Allah Faizli Sistemi daraltır „
“ve yurbîs sadakât”
„ve sadakaları da geliştirir“
Şimdi Faiz daralmaya sadakalarda genişlemeye sebeb olur. Onun icin şeyde Kuranı Kerim de Cenabı Hakk sınıfa sekiz zekat verilmesini emretmiştir. Bu sekiz sınıfa verilen zekatla ekonomi de cok ciddi bir genişleme olur. Yani şöyle size bir hep örnek veriyorum İnsan vücudunu gene örnek vereyim. Cünkü o kolay akıl da kalıyor şeylerden piyasadan örnek verdiğim zaman insanların aklında pek kalmıyor. Şimdi vücdüt da dolaşan kanı paraya benzetebiliriz. Her hücrenin mala ve hizmete ihtiyacı vadır. Yemiş olduğumuz gıdalar bağırsaklarımızda hazmedilir kan gider o gıdaları ordan alır kara ciğere getirir, kara ciğer de işlenir işlendikten sonra ordan gene allır tüm hücrelere dağıtır, hücrelerin atıklarını da alır şeye işte boşaltım organlarına götürür. Ak ciğerden oxijen i alır tüm hücrelere dağıtır. Ordan oksijen atığını alır ve biz nefes olarak onu dışarıya veririz ve böylece de vücudumuz canlılığını devam ettirir. Bütün hücreler hayatadır hayatiyetini devam ettirir. Farz edinki şey diyorki yani önçe şu hücrelerin hücrelere birşey yapsa bir haber gönderse kalb deseki elinizdeki fazla kanı şu falanca yere yatırın. Dese mesela İnsan vucudunda kac kilo kan var Doktorlar, kac? 6 kilo mu? Altı kilo diyelim tamam neyse 6 kilo önemli değil nasıl olsa alış veriş yapmıyoruz. Şimdi 6 kilo kan var şimdi farz edinki o hücreler sağdan soldan topladı carptı onun bir kilosunu gitti kan bankasına yatırdı. Şimdi piyasada vücut’da kan hemen 5 kiloya düştü değilmi? Ozaman vücut ciddi mana da rahatsız olmaya başlıyacak. Cünkü artık dolaşım organları zayıflıyacak. Işte Banklar piyasa girip te piyasadan para topladıkları zaman piyasada dolaşan para azalacak, birden bire azalacak. Siz diyeceksiniz ki para kıtlığı var para kıtlığı felan yok o toplanan para hic bir işe yaramaz. Tekrar piyasaya cıkmadıktan sonra. Ama şimdi Bankalar piyasaya diyorki sen bana 10 lira ver ben sana 11 lira vereyim diyor. O 11 lira ya heveslenmese kimse bankaya para yatırmaz, öyle olunca otomatikmen birkere paraya bir fiyat bicilmiş oluyor. Paranın fiyatı olmaz yani olmamalıdır. Para serbest dolaşmalıdır, bu defa artık şımartılşmış oluyor, serbest dolaşmıyor. Ben kıymetliyim diyor. Parasını Bankaya yatıran 10 liraya 11 lira aldığı gibi, Bankaya yatırmayan kişi de bir kere o 1 lirayı kendi hakkı olarak kabul ediyor. Piyasaya alım satıma cıktığı zaman, bi kere 11 kesin onun üzerinede kar hesap etmeye başlıyor. Ve onu tüm piyasada 100 de 10 piyasada birden bire artar. Halbuki faiz devreye girmese hic kimsede paranın fiyatı diye bir kavram olmaz, paranın fiyatı diye bir kavram olmaz. Ve herkes, yani cünki bir 10 lirayı bankaya verceksiniz. Doğrudan doğruya. Bankada aldı gözüküyorsunuz ama Banka dan alıp o 10 lirayı alıp11 lira verip 10 lira alıyorsa, onu 11 bucuk liraya satması lazım ki 50 kuruş ta kendisine kalsın. Ozaman 100 de 15 otomatikmen artmış oluyor. Halbuki Banka devreye girmese hekes 3 kuruş 5 kuruş kazanır tıpki kanın vücut ta serbest dolaşması gibi para rahat bir şekilde dolaşır. Ama banka ilk önce parayı neyapıyor, esir alıyor. Ondan sonra da bu parasını borc alalcak kimseler arıyor. Budefa daha önce herkesin cebinde en fazla para nekadardı mesela? Diyelim ki 1000 liraysa, bu defa bakıyorsunuz ki aa 100 bin lira kredi hic kimsenin duymadığıbir para. Anaormal birşey. Bu defa büyük yatırımlar büyük üretimler ozaman cok daha ucuza, cok daha büyük üretimler bu defa kücük üreticilerin hepsi patır patır patır kapanıyor. Daha önce Esnaf olan Sanatkar olan Insanlar artık işci olmak mecburiyetinde kalıyorlar, eğer işci bulabilirlerse ne güzel, bulamadılarsa yandılar. Bak sistemi alt üst ediyor. Şimdi bir de bir de bugünkü Kredi kartı gibi herkesin şeyine, işte Kalp, bütün hücrelerine dese ki, ben size şey veriyorum Kan vereyimi istediğiniz kadar kan vereyim ama, bana her ay şukadar fazla kan vereceksiziz dese ee kansız calışamıyacakları icin, mecburen peki diyecekler, bir müdet sonra bakacaksınız ki bazı hüceler kapanmaya başlamış artık el ayak tutmamaya başlamış. İşte bir piyasaya Bankaya Kredi sistemi girdiği andan itibaren, artık o piyasada hayr kalmamıştır. Sistem tamamen alt üst olur. Eskinin itibarlı Insanları şimdi alt tarafa, bazı kişiler üst tarafa cıkmış olur, tıpkı Cenabı Hakkın, cünkü bu şeyde faizin devreye girmesiyle Allahu teala şöyle diyor. Bakara 278 ayetinde, diyor ki
(2/ Bakara 278 ayet)
“ Yâ eyyuhâllezîne âmenûttekûllâhe ve zerû mâ bakiye miner ribâ“
„Müminler Allah tan korkun ve faizden arta kalanı bırakın. „
in kuntum mu’minîn“
„inanıyorsanız böyle yaparsınız“
“ Fe in lem tef’alû“
„bunu yapmadınızmı“
“ fe’zenû bi harbin minallâhi ve resûlih“
„Allah ve Rasulu ile savaşta yüz yüze olduğunuzu bilin.“ Savaş yapıyorsunuz. Peki savaş ne yapar?
Neml suresinde Cenabı Hakk Belkısın ağzından şöyle ifade ediyor
(27/Neml 34.Ayet)
“ innel mulûke izâ dehalû karyeten efsedûhâ“
„Melikler bir Ülkeye girdikleri zaman onun düzenini alt üst edeler.“
Işte bi sisteme faiz girdiği zaman tüm düzeni alt üst eder.
“ ve cealû eizzete ehlihâ ezilleh“
„Bu defa Ailesinin izzetli ve şerefli olanı alt tarafa indirir, altakini de üste cıkarır,“
Evet Neml 34 cü ayet, 27 ci sure 34 cü ayet.
“ ve kezâlike yef’alûn“
“işte böyle yaparlar.”
Şimdi ondan sonra Cenabı Hakk şöyle diyor
(2/ Bakara 279 ayet)
“ ve in tubtum“
„Eğer Tevbe erderseniz“
„fe lekum ruûsu emvâlikum“
„Ana mallarınız sizindir“
„lâ tazlimûne ve lâ tuzlemûn“
„Zulm etmezsiniz ve zulme de uğramazsınız.“
Yani ana malınız sizindir ne demek? Birisine enlflasiyonu hic düşünmeyin. Zaten faiz olmazsa enflasyon da olmaz. Ya bunlar Tavuk yumurta gibidir. Siz enflasyonu düşünmeden cevap verin. Mesela birisine 1000 lira borc verdim. Bana 1001 lira vermesi şartıyla. 1000 Lira vermişşim 1001 Lira vermesi şartıyla. Şimdi Allah nediyor. Tevbe ederseniz ana malınız sizindir, kac lira geri alabilirim?
100 de kaca kadar Faiz alabilirim. 100 de sıfıra kadar değilmi? Daha fazlası sı varmı. Varmıymış Kuranı Kerimde cok acık ve net miymiş faiz meselesi. Faiz meselesi Kuranı Kerimde cok acık ve net dir de müslümanlar kurnazlığı sadece şimdi yapmıyorlar ki, hz Ömerin bir sözü var diyorki, sıkıntılara katlandıkta, bolluğa katlanamadık. Gercekten bolluğa katlanmak cok zordur. Cünki bazı günahlar vardır ki, Insanlar parasız işlemez bazı günahlar da az parayla işlenmez. Adamın eline imkan gectiği zaman onu rahatsız etmeye başlar, bu defa Allahu Teala kafir olmayı neye bağlıyordu? Dünyayı Ahirete tercih etmeyi. Ahireti inkar yok bak dikkat ediyormusunuz. Ahireti inkar yok. Allah’ı inkar yok Peygamberi inkar yok, hic bir şeyi yok, ama kafirliği nasıl anlatıyor 14 cü surenin 3 cü yetinde.
(14/ ibrahim 3.Ayet)
“ Ellezîne yestehıbbûnel hayâted dunyâ alel âhıra“
254 cü sayfa 3 cü ayet, yani o 2 ci ayetin sonunda diyorki
(14/ ibrahim 2.Ayet)
“ ve veylun lil kâfirîne min azâbin şedîd“
„O kafirlerin şiddetli azaptan cekecekleri var „ diyor, kim o kafirler?
bunu hic unutmayalım
(14/ ibrahim 3.Ayet)
“ Ellezîne yestehıbbûnel hayâted dunyâ alel âhıra“
„Dünya hayatın ahiret`ten daha cok sevmeye calışırlar,“
Sevmeye gayret ederler, daha cok severler. Bakın Ahireti inkar ettikleri felan yok. Ahiret tamam ammena. En baştan söylediklerimi unutmayın yani Adem as ve İblis örneği , basit bir örnek değil, Cenabı Hakk ilk önce bunları örnek veriyor.
“ Ellezîne yestehıbbûnel hayâted dunyâ alel âhıra ve yasuddûne an sebîlillâh“
„Allahın yolundan şöyle yavaşca yavaş yavaş cekilirler. Caktırmadan.“
„ve yebgûnehâ ivecâ“
„O yolda eğrilik peşinde olurlar, „eğrilik peşinde olurlar.
“ ulâike fî dalâlin baîd“
„Onlar pek derin bir sapıklıktadırlar,“
bak bunu söyleyen Allah. O yolun eğiliği nasıl olur? Din`e sen uymuyorsan Dini sen kendine uydurursun. Şimdi bakın cok üzücü, cok üzücü ama bir gercek, gercekleri söylemekten de cekinmemek lazım. Bakara 275 ci Ayet’te Allahu Teala alım satım la Faizi biribirine kesin olarak ayırdımı? İkisini birbirine benzetmeyi şeytana uymak olarak değerlendirdi mi? Peki ozaman icinizde fıkıhcı varsa, lütfen gitsin, bütün mezheplerin Fıkıh kitablarını acsın baksın . Baksın ki faiz konusu hangi konu altında işleniyor. Alış verişin bir alt başlığı olarak işlenir. Bir baktın ki Faizi doğru dürüst tarif eden birtane mezhep bulabilecekmi. İşte Kuranı Kerim tarif ediyor. Ana malınız sizin dir dediğine göre. Demek mi aynı para aynı mal, cünki ticaret’de ana mal olamaz, birisine araba satiysaniz alacağınız paradır geri arabayı alamazsınız, yada birisine ekmek sattınız bakkal adam ekmeği parayi ödemiyor, benim ekmeğimi getir diyecek hali yok. Yani ana mal kavramı sadece o sirketleri felan düsünmeyin, oda akla geliyor yani mal degisiminde sadece seyde olur borclanmada olur. Ana maliniz sizindir dedigine göre demek ki bu borclanma ondan sonraki ayet ne diyor, diyorki
(2/ Bakara 280 ayet)
„Ve in kâne zû usratin fe naziratun ilâ meysereh“
„borclu darlik icersindeyse genislige cikincaya kadar beklemek gerekiyor“ diyor.
Adamı sık Boğaz etmenin bir alemi yok. Zaten zekat dan da onlara vermek icabet eder. Zekat dan da onlara vermek icabet eder. Ama biz bugün bakiyoruz ki hersey faiz, elektrik faturasini ödyemedin faiz, vergini ödeyemedin faiz, sunu yapamadin faiz, bu ne oluyor kardesim ya, bu kim biz kimiz, biz artik biz degiliz bi baska birsey. Onun için bu borç Salgınından biran önce kurtulmak gerekir, bu kölelik sisteminden kurtulmak zorundayiz. Bu kölelik sistemidir, bu Insanlari zenginlere köle etme sistemidir. Bu Devletleri Başka Devletlere köle etme sistemidir. Bu kölelik sisteminden Islam aleminin kurtulmasi lazim. Kurtulmaya karar verelim. O kadar kolay kurtuluruz ki, bunun cok kolay yoları var. Çok kolay yolari var yeterki o niyet olsun. O zaman görürsünüz hele su Dünya kriz içerisinde kıvranırken, biz sistemimizi bi degistirelim, o zaman Türkiye 2023 de felan filan degil gelecek sene ilk 10cu degil belki ilk 5, 6 tinci seye cikar. Ama sistemi Değiştireceksiniz. O köleligi üzerinden bi at bi hürriyetine kavuş benim de, zengin olmakta fazla birsey degilki, önemli olan zengin olmak degil, önemli olan adam olmaktir, güclü olmaktir. Güclü olamktir. Bi buraya zengin olmaya gelmedik. Adam olmaya, Adam gibi Adam olup imtihani kazanmaya geldik. Cenabi Hakk Ahiret`te hayalet etmeyeceyimiz kadar zenginlik verecek. Ama biz calisacagiz tabi, niye nicin, Cenabi Hakk ne diyor.
(23/Mu’minun 4.Ayet)
„Vellezîne hum liz zekâti fâilûn“Muminun suresinin 4 cü ayetinde
„zekat icin calisanlar“ diyor,
o zaman biz zekat için çalışacağız. Şimdi öyle degil, şimdi kimse kimseyi düsünemiyorki, Adam iyi niyetli olsa bile o borca öyle bir batmış ki sen onu dışardan cok zengin görüyorsun, onu bide git kendine sor. Hayır Hasenat Yapmak. istese bile yapamiyor. Ama hürriyetine kavuştuğu an
„Vellezîne hum liz zekâti fâilûn“
„çalışacaksın daha cok çalışacaksın ama zekat vermek için,“
hedef o, yani sende istifade edeceksin cünkü zekat tüm Malını vermiyorsunki , büyük çoğunluğu gene sana kaliyor. Simdi Peygamber s.a.v in cok güzel sözleri var. Hakikaten bakiyorsunuz ki ya iste Allahin Peygamberi böyle olur, baska bu isin yolu yok. Mesela bir hadisinde söyle diyor, alışverişin içerisine katmışlar iste mesela bugün teberruh denen bir sistem vardir, teberruh derler ne demek para teymin yolu faize girmeden faiz yok ha. Ne yapiyorsun şeyde Mekke de yaptigimiz bir toplantida dün baktim ulema heyetinin baskani olmus Ali Muhiddin Karadavi diye bir arkadaşımız vardir. Katarli, Yusuf Kardavi de orda Yusuf Kardaviye dediki, ya dedi senin dedi ortak oldugun bir Banka var dedi onun dedi bi deposu demir deposu var, depoya gittim depodaki Adama sordum neyapiyorsunuz, vallaha akşam a kadar bu demiri alip satiyoruz, kime satiyorsun Banka dan borc almak isteyenlere. Adamin alip sattigi yok talimat geliyor Adamin adini yaziyor öbürünün adini yaziyor öbürünün adini yaziyor, alip satıyorlarmış. Şimdi birisini 1 mio Dollar borca ihtiyaci oluyor, gelip diyor ki, benim 1 mio Dollara ihtiyacim var, ee tamam olur nezaman ödiyeceksin, bir sene sonra tamam, ben sana iste falan depoda bulunan o demirleri bir yil vadeli 1100000 Dollara sattim diyor. Tamam al bende aldim imzaladilar seneti oraya da talimat gidiyor bak falanca Adam aldi o demiri, peki simdi sen bana onu 1000000 a sat diyor pesin, tamam ben de 1000000 sattim, al parani diyor. Gidiyor ordan cikiyor cebinde 1000000 borcu 1100000 Dollar hasa faiz söz konusu degil alis veris yaptilar. Bakin Peygamberimiz ne diyor, diyorki bir aliş veriş te 2 şarti haramdir diyor. Ne şarti, ben demiş su fiyata alacaksin su fiyata satacaksin iki şarti, keske öyle olsa iste Peygamber bu. Şimdi Osmanlilarda para vakiflari kurmuslardi Ebusuud zamaninda, bilgi Mehmet Efendi Civizade bunlara karsi mücadele ediyor, diyorki yav yapmayin faizcilik yapiyorsunuz. Bilgi Mehmet Efendi burdan gideriz, senmisin görevinden alip hadi sen hocalik yapmaya hakkin yok diyorler, adam bir yere gidiyor orda gene konuşuyor diyorki yav faize giridiler burdan bir mektup gidiyor oraya birdaha konusmaya devam edersen o kelleni aliriz diyor. Yaptiklari ne? yaptiklari su! Bir vakif kuruluyor birisi diyelim 1000 altin vakf etmis. Geliri nereye? Falan Caminin imamina felan medresenin talebesine, suraya buraya. Peki gelir nasil elde edilecek? birisi geliyor 100 tane altin borc istiyor, tamam diyor 100 altin sana borç. Bizim Padişah Efendimizin fermani var ben bunlarin 100 lerce sini gördüm bu fermanlarin. Bizim Istanbul müftülügündeki Şer’iyye Sicilleri Arşivi Müdâyene defterlerin Müdâyenet defterleri diye defterler vardir
borçlanma defterleri çok sayida vardir, yani bunlarin kayitlarini tutmuslar, şimdi geliyor diyorki tamam ben 100 altin alacagim, iyi tamam diyorlar 100 al 100 altin. Bir sene sonra ödersin diyorlar faiz maiz haşa yok. Tamam, bide su kitabi sana satiryoruz diyorlar 15 altina, Padisah onu 11 buçuktan fazla olamsin diye sey yapmis ya yasal olsun diye, 15 altina şu kitabi sana sattik, çatalci Ali Efendinin fetvalarini. Peki aldin bedelini bir sene sonra ödersin. Tamam onu da aldik 100 altini veriyormu yook o kitabi geriye bagişlarsa 100 altin aliyor, yoksa yok. O kitabi vakfa bagişliyor ondan sonra da 100 altin alip gidiyor haşa faiz yok. Iste Ebusuud buna faiz dedigi icin adamin nerdeyse kellesi ni almaga şey yapiyorlar. Gecen de Yahya okuyordu seyden kimdi , not ettinmi okusana bi onu. Ibni Kemal Şeyhülislam Ibni Kemal oku bakalim.
Yahya Senaol:Diyanet Islam Ansiklopedisinin 25 ci cildinde şükrü özen tafarindan hazirlanan bir madde var Kemalpaşazade diye bu Ibni Kemal Osmanli Şeyhülislamlarindan tam bu para vakiflariyla ilgili olarak söyle söylemis onun icin. Muamele Seriyenin cevazina karsi cikarak, bu tür muamelenin hile oldugunu ve bundan hasil olan karin haram oldugunu savunan kimselerin kafir olup imanlarini yenilemeliri gerekecegini, bu inanctan dönmedikleri taktirde idam edilmeleri lazim gerektigini ileri sürmüşttür.
Abdülaziz Bayındır: Iste buyrun
Yahya Senaol: bu anlatilan sey, faiz yiyeni direk idam.
Abdülaziz Bayındır: Önce Peygamberimizi idam etmek gerekir, cünkü Peygamberimiz sav demiş ki bey ve selef haramdir demis bey ve selef ne demek , borc veriyorsun ve satiş yapiyorsun. Satişla birlikte borc, iste Adam Adama 100 altin veriyor su kitabi alacaksin diyor. Bakin Peygamber, bu bakin nekadar iki kelimeyle bir sistemi şey yapiyor, ve bu işte o para vakiflarini şeyi bugün vakiflar bankasinin sermayesidir. Birde diyorki Peygamberimiz zararina katlanmadigin şeyin kazancinda hakkin yoktur diyor. Bankalar zarara katlaniyormu. Bak ne kadar kisa bir cümle degilmi, iste Peygamber bu ve şöyle diyor, diyor ki kim bir satişta iki satis yaparsa o seyde mesela oldugu gibi o tebberuh diye hani bu bir Banka işlemi katar da olan şey yaptim ya, kim bir satişta iki satiş yaparsa, ya fiyatin düşügüne razi olur yada faize girer diyor, yani az önceki 1000000 Dollara aldi demiri 1100000 Dollara satti. Bankaya diyorki ya 1000000 Dollar alirsin bir sene sonra ya da faize girersin. Fiyatin düşügü 100000 Dollar ya, ya bak nekadar degilmi okadar basit okadar güzel, e bu tabiki canim yani müslümanlarin cehenemme gitme hakki yokmu? Şimdi, şimdi bunu sunun icin söyliyorum, Insan herzaman Insandir. Insan Din´e uymak istemedimi Dini kendine uydurur, Işte Ibni Kemal Şeyhülislam, Şeyhülislam Ibni Kemalin sözünü gördünüz bakin, Peygamber Efendimiz ona göre idamlik oluyor, kafir oluyor ve idamlik oluyor. Ondan dolayi dersin en başinda dedim ki sunu bunu birakin da kendimizi kurtamaya bakalim. Musa as ne diyor o bir turu sina ya cikiyor iki dakka yani bir kirk günlügüne O Kadar Sıkıntı çeken Israilogullari Firavunun altinda kalmiş, baskisinin altinda kalmi, okadar mucizeyi görmüs. Musa as Ashabi bunlar Firavunun gözleri önünde boguldugunu görmüşler. Denizi gecmisler Cenabi Hakk onalra büyük bir zenginlik vermis, cünkü o Firavun ve Hanedanindan kalan bütün mallar bunlara gecmis. Işte zenginlestigin zaman Dini kendine uydurmaya basliyorsun. Musa as daha kirk günlügüne ayrilinca bunlar Buzaya tapmaya başliyorlar. Niye cünkü o, o Apis Firavunun Tanrisi, cocukluktan beri iclerinde kalmiş ilk firsatta hemen ona tapiyorlar, Musa as bunu görünce diyorki
(5/ Maide 25.Ayet)
„rabbi innî lâ emliku illâ nefsî ve ahî“Ya Rabbi diyor.
„benim birtek kendime ve kardesim haruna sözüm gecer“ diyor,
Kardesi de Harun as, Karisi var onu söylemiyor, cocuklari var onu söylemiyor. Kardesi Peygamber oldugun icin söyliyor bunu. Ozaman bizim ne dememiz lazim? Ya Rabbi bir tek kendime sözüm gecer. Onun icin baskasini elbette ki uyaracagiz. Ama isimiz gücümüz onlari ayiplamak olmamali kendi pacamizi kurtarmaya da bakmak zorundayiz.Efendim bu bencillik mi? degil kimseye gücün yetmezki sen sadece söylersin. Gücün yetmez. Peygamberimiz s.a.v. min şeyi var yine tabi cok güzel sözleri var şey le alakali borclanmayle ilgili, diyorki
“euzu billahi mine’l–küfri ve’d–deyni“-„ Kafirlikten ve borctan Allaha siginirim.“ Nesâî İstiaze 23, Müsned 3/38
Cünki Insani öyle bir köleleştirir ki Adamin uykusu da gider dostlariyla ilişkileri de kaybolur, işi de kapanir, aşi da kapanir, ne bileyim artik sagligi da gider, herseyi de gider. Peki ne yapalim bi kere girdik tevbe etsek olurmu diye sorarsaniz Peygamberimiz sav onu da söylemis. Diyorki
اِنَّ اللَّهَ مَعَ الدَّائِنِ حَتّى يَقْضِىَ دَيْنَهُ [Nesâî, Büyû 99, (7, 315); İbnu Mâce, Sadakât 10, (2408).]
Borcunu ödeyinceye kadar Allah borcluyla beraberdir, yeterki gercekten ödiyecem diye karar ver ve kesin karar ver ya Rabbi ben bu isi birakiyorum, bana yardim et. Allah onunla beraberdir diyor
(„malen lekum deynehu fima yekraullah) (ANLAMADIM) 54:15 dk
Ama borcu Allahin hoslanmadigi bir konuda olmadigi sürece diyor, (İbn Mâce, Sadakât, 11)
faizli borc Cenabi Hakkin hoşlanmadigi bir borc ama, ozaman da ne yapacak kişi tevbe edecek ya Rabbi bidaha böyle bir şey asla istifar edecek. Bana yardim et diyecek ve durmadan calişacak. Cenabi Hakk onun önünü mutlaka acar ve rahatlatir ve bir daha da böyle birşeye asla girmeyecek. Evet simdi gercekten Kurani Kerimde öyle muhtesem bir iktisadi sistem varki, kisa sürede Islam Ülkelerine ayagi kaldirir ama Dünya ya iste bak iste Osmanlidan onun icin örnek verdim. Bütün Mezheplerden onun icin örnek verdim, Allah alim satimla faizi birbirinden ayiriyor, ikisini birbirbirine benzetmeye Seytana, Seytan yoluna girmek diyor benzetmeyi, ama bizim Fikih kitaplarinin tamaminda faiz alis verisin bir alt basligi olarak islenir. Ozaman, ozaman tek yol kaliyor Kuran ve Sünnet, bak hadisleri görüyormusunuz nekadar böyle işin özünü degilmi böyle kisa ve özlü. Cünkü sen o Ayetleden hemen onu anlamaya bilirsin iste Hikmet bu son derece dogru. Kisa ve özlü tam burcu cümleler akil da kalan slogan gibi cümleler. Ozaman bizim yapacagimiz sey kolay Kitab ve Sünnet bütünlügü icerisinde hareket etmeligiz bu da tabi genis kitlerleri rahatsiz ediyor. Cünkü bir cok kimseni dükkani kapaniyor bu sebepten dolayi. Ee ne yapalim kapansin kötü mal satanin dükkanin baskasi gelsin burada cok daha büüyk dükkanlar var ordan bir tane onlara verelim. Peki simdi biraz ara verelim ondan sonra sorulara cevap vermeye çalışırız.