Bakara suresinin 267. ci ayetinden itibaren okuyacagiz. Allahu teala burada söyle buyuruyor. Arapca dk 1,02 Ya eyyuhellezine amenu…Meal: Kazanclarinizin temiz olanlarindan infak edin. Helal ve temiz olanlarindan infak edin. Arapca.. Meal Sizin icin yerden cikardiklarimizdan infak edin. Arapca.. Kazanclarinizdan ve yerden cikardiginiz urunlerinizden pis olanlara yönelmeyin. Arapca.. Meal: Siz göz yummadan böyle bisey almazsiniz. Hadi görmiyeyim demeden almiyacaginzi seyleri harcamayin.Yani Allah yolunda öyle seyler verinki. Sizin icinde guzel olsun istediginiz seylerden olsun. Arapca dk 2,50 Meal: Sunu cok iyi bilin ki Allah Ganiydir zengindir. Cenab-i Hak size harcayin diyorsa hasa ihtiyaci oldugu icin degildir. Ama Allah böyle bir duzen kurmus. Kimisini zenginlikle imtihan ediyor kimisini zenginlikle imtihan ediyor. Insanlara da mal sevgisi vermis. Öyle bir mal sevgisiki bir cok kimse mali ugrunu rahatini kaybediyor. Hayatinida kaybediyor yani mal sevgisi insanlarda son derece guclu. Iste bu Allahu tealanin bir imtihani , eger insanlara böyle bir guclu mal sevgisi vermeseydi imtihaninda bir anlami olmazdi. Allahu teala zengindir Hamid´dir yaptigi herseyi guzel yapar. Ihtiyaci oldugu icin degil imtihan oldugu icin birinizi birinize muhtac yapiyor. Ve elinde imkan olanin ihtiyaci olana yardim etmesini emrediyor. Arapca dk 4,10 meal: Seytan sizi fakirlikle korkutur. Arapca.. Ve size cirkin seyleri emr eder. Allah da size kendi katindan bir bagislama ve ikram sözunde bulunur. Alllahu tealanin imkanlari genistir.Ve herseyi bilir. Dolayisiyla yani butun bunlar. Sizin icin bir imtihan vesiledir. Yukardaki ayette infak kelimesi kullanildi. Daha öncede yeri geldikce anlatiyorduk. Infak biseyi nafakdan gecirmek. Nafakda bizim bugun tunel dk 5.18 dedigimiz seydir. Simdi dusununki buyuk bir dag var bir tarafinda insanlar hayvancilik yapiyor bir tarafindada sebze yetistiriyorlar. Hayvancilikla meskul olanin tarim urunlerine ihtiyaci var …dk 5.51 bunlar hayvancilikdan elde ettikleri urunleri verir onlardanda tarimdan elde ettiklerini alir …her iki tarafinda ihtiyaci karsilanmis olur. Iste mali tunelden gecirmenin adina infak denir. Buna turkcemizde harcama kanallari kelimesinide kullaniyoruz . Hic kimsenin kendi ihtiyaclarini elde edecek sansi yoktur dolayisiyla herkez bir baskasinin kazandigina muhtactir. Insan oglu diger canlilardan farkli olarak.Kendi calismasiyla kendi el emegiyle ve kendi urettigiyle seyle kendi ihtiyaclarini saglama imkanina sahip degildir. Bu bakimdan infak cok muhim birseydir, eger infak olamazsa hayatin devam etme imkani olmaz dk 6: 45 infakin iki sekli olur: Bir mailinizi .. infaka mal harcama dersiniz. Yani o harcama kanallarindan mal gecerken karsiliginda mal alip veriyorsunuz. E pekii birisi varki size verecegi biseyi yok.emegide yok calisip veremez o adam ac kalacak degil dolayisiyla onlarada karsiliksiz olarak ;yardimda bulunmak gerekir onada infak denir. Dk 7:15.Yani insanlarin bir para karsiligi yapmis olduklari harcamayada infak denir Allah rizasi icinde yaptiklari harcamaya infak denir. Meal : Sana neyi infak edeceklerini soruyorlar dk 7: 42 (……..)artan kelimesi iki sekilde anlasilir 1: yapisi itibari ile artma özelligi olan mallar. Tarim urunleri tarlaya bir tohum atarsiniz onun kac kati biter. Ticaret mallarida öyledir alim satimda..kendinize bisey kalir. Artma özelligine sahip mallar..birde artma kelimesi ihtiyacdan fazlasi olan anlaminada gelir. İnsan oglu önce kendi ihtiyacini karsilayacak ve kendi ayaklari uzerinde duracak ki artandan baskalarina versin. Simdi artani verin, ihtiyacinizin fazlasini verin denildiginde bazilari da diyorlarki ihtiyacinizin fazlasinin tamamini vereceksiniz , tabi ihtiyaci olan insanlarinda cok hosuna gidiyor bu . Mali olanlarin degilde mali olmayanlarin cok hosuna gidiyor. Simdi bu ayette ne diyor Allahu teala Kazandiklarinizdan verin. Burda mim kelimesi var. Bazi lari diyebilirki burasi benaniyedir dk 8.57 : kazanclarinizi verin ihtiyaclarinizin fazlasini verin. Yalniz burda iki sey var birincisi Allahu teala diyorki kim bir iyilik yaparsa onun on kati sevap kazanir. Ozaman siz kazandiginizin onda birini verirseniz tamamini vermis gibi sevap kazanirsiniz.Bazi durumlardada kazanilan malarda ekstra sikintilar bir takim riskler ve problemler ortaya cikiyor onlardada biliyorsunuz kirkda bire kadar dusuyor ticaret mallarinda. Simdi o konuya girmeden olayin bir baska tarafini size anlatmak istiyorum. Beyyine suresinde AT butun nebilerle ilgili olarak bize bisey söyluyor. 598.inci sayfada hepsiyle alakali söylenen su, arapca dk 10.23 meal: hepsine verilen emir Allaha kulluk etmeleridir. Samimi olrak ve dini Allaha has kilarak. Dini Allaha has kilmak ne demek yani Allah ne istiyorsan onu yapmak baska birseyi karistirmamak. Dinin tanimini baskasina yaptirmamak ve emir ve yasaklari baskasinin koydugu emir ve yasaklarla degistirmemek. Arapca.. hunefaa..dk 10.56 dosdogru bir sekilde saga sola kaymadan .. ve namazi tam kilmalari kendilerine emr edilmistir.ve zekati vermeleri. Simdi namazi kilmalari ve zekati vermeleri. Butun nebilere verilen emirdir. Namazi kilin zekati verin. Simdi bizede ayni emir veriliyor , namazi kilin zekati verin. Kelimede ayni emrin seklide ayni. Iste o saglam din budur. Dolayisiyla namaz kilinmasi zekat verilmesi Adem as dan beri butun nebilerin uzerinde ittifak ettigi bir durumdur. Simdi hristiyanlikda bakiyoruz ondalik (10) diye bir zekat var. Bizdede nun karsiligi ösur (dk 12). Simdi uzerinde birazdaha calisirsa kirkda bir (40/1) ticaret mallarindan zekat aliyorlardir. Namazda butun dinlerde mevcut olan bir ibadettir. Simdi bizde cok temel bir eksiklik var. Bizim yetismisligimize o eksiklige göre oldugu icin mesela simdi ondalik konusunda fazlaca bir bilgim yok iste görduk kitabi mukaddeste genisce bir sekilde yer aliyor tevrat da. Bunu zekat olarak veriyorlar ama bu konularda cok calisma yapilmasi gerekirdi bu zamana kadar. Mesela yani namazla ilgili calisma yapilyorsa mutlaka yahudilikte hristiyanlikda mecusilikde hatta brahmanlarda budistlerde butun bunlardaki cok kapsamli bir calisma yapilmasi gerekirdi. Iste sabilerde (dk 13:16) daha ne kadar varsa hepsiyle daha kapsamli bir calisma yapilmasi gerekirdi. Bizde bu maalesef yok. Su ana kadar olmamis, halbuki bu olmazsa olmaz görevimizdir. Bizde öyle bir anlayis varki sanki Muhammed sas gecmisi olmayan bir nebidir. Bugun bir arkadasim anlatiyor. Resulullah sas í övmek icin iste Resulullahin isminin basina bir koyun arkasina istediginiz kadar sifir koyun iste koyabildiginiz kadar koyun diger nebilerden daha ustundur. Yani bu benim babam senin babani döver muhabbetinden baska bisey degil. Halbuki AT kurani kerimde.. arapca dk 14.08 dedirtiyor bize.. biz Allahin elcilerinden hic birini diyerinden ayirmayiz. Simdi öyle bir nebi anlayisi öyle bir resul anlayisi varki gecmisi olmayan bir resul. Yani resulullah sav namaz kilin dedigi zaman biliyorsunuz herkes meseleyi biz kurana gelin dedigimiz zaman bize ilk dedikleri itiraz peki söyle bakiym sey iste namazin rekatlari kac tanedir.. iste bunu sunnetden buluyoruz. Guzelde o sunnet nerden buldu? Simdi nerden buldugunun cevabi olmadigi icin hemen arkasindan resulullaha gelen ikinci vahiy deniyor. E ne olacak yani kurani kerim yetmiyormuki baska vahiy gelsin , insallah Allah nasip ederse hafta onu ayrintili bir sekilde anlatacagiz. Iste namaz öyle bir ibadet ki iste az önce gördugumuz gibi nebilerin ummetlerine ögrettigi bir ibadet ayni ibadet , resulullah sav´e cebrail aleyhisselam kabe- i serifin yaninda iki gun ust uste bes vakit namazi kildiriyor diyor ki ya Muhammed bu senin ve senden önceki ummetlerin namaz vakitleridir , namazlari vakitlerin basinda ve sonunda kildiriyor bu iki vaktin arasindadir diyor. Zekat da ayni sekilde. Dolayisiyla resulullah sav ´in oldugu mekkede ve cevresindeki insanlar zekat
veriyor hem ozamanki yahudiler hemde hristiyanlar zekat veriyor. Cunki hepsine verilen emir , dolayisiyla kurnai kerimde zekatin ne oldugunu anlatmaya gerek yok. Zekati verin dendigi zaman önceki ummetlere bakip ona göre vermek lazim. Cunki Ali Imran suresi 81.ci ayetini bir acin Orda AT söyle diyor Arapca..dk : 42 . Meal Allah nebilerin misakini almisti 59 uncu sayfa , yani kesin söz almisti önceki nebilerden size bir kitap ve hikmet veririmde arapca… arkasindan sizinle beraber olan tastik eden bir resul gelirse ona mutlaka inanacaksiniz ve ona mutlaka yardimci olacaksiniz. Simdi siz kendinizi Medinede yasayan yahudilerin yerine koyun kitabinizda bir nebi beklentisi var. Zaten bugunde ayni seyi söyluyorlar , diyorlarki Mesihi bekliyoruz diyorlar gelmesi gecikti ama bekliyoruz diyorlar. Simdi onlarin bir hakli taraflari var. Resulullah zamanindaki yahudilerin hakli taraflari yok, ozamanki hristiyanlarin hakli taraflari yok ama bugunki yahudi ve hristiyanlarin hakli taraflari var. Cunki bugunki muslumanlar onlarin dinine yaklasirken onlari red edici bir yapiyla yaklasiyorlar. Sizin kitaplariniz tahrif olmus zaten!! Peki simdi siz kendinizi bugunki bir yahudi ve hristiyanin yerine koyun, yeni gelecek nebi bizim elimizdeki kitabi tasdik edecek , simdi siz gidiyorsunuz tasdik etme yerine sizin kitaplariniz tahrif olmustur diyorsunuz. Simdi bu sözu söyleyen bir kisiye onlarin inanmalari gerekirmi? Böyle bir görev olmazki.Iste Medine munevveredeki yahudiler gelen nebinin onlari tasdik etmesini bekliyorlardi. Cunki Allahin onlara yukledigi görev buydu. Yani sizinle beraber olan sizi tasdik eden bir nebi gelirse ona inanacaksiniz , öyleyse nebi tipki onlar gibi namaz kilmaliydi ki Resulullah kiliyordu. Tipki onlar gibi zekati emretmeliydi. Tipki onlarin döndugu kibleye dönmeliydi, cunki AT enam suresinin 90.ci ayetinde butun nebilere isaret ettikden sonra onlar Allahin dogruya yönelttigi nebilerdir sende onlarin yoluna uy. Iste bizlerde böyle bir yapi olustugu icin gecmisle irtibati butun köpruleri yikarak kesmisiz. Yani yahudiler ve hristiyanlarla iliskileri tamamen kesmisiz. Halbuki Kurani kerim birakin yahudileri hristiyanlari Mekkeli musriklerle siki bir bag kuruyor. Mekkeli musrikler kendilerini Ibrahim aleyhisselamin dinine mensup olarak kabul ediyorlardi. Cunki Ibrahim aleyhisselamin soyundan gelen insanlardi. Iste onlarada babaniz Ibrahimin dosdogru dinine uyun diye surekli uyarilar geliyordu. Yani iste siz Ibrahime inandiginizi söyluyorsunuz ya iste inandiginiz Ibrahimin dinine uyun, onlarin gecmisiyle surekli bag kuruluyordu. Iste Ibrahim aleyhisselam da namazi zekati emreden bir nebi idi. Dolayisiyla iste bizde böyle yanlis bir yapi olustugu icin maalesef. Gecmisteki din mensuplariyla irtibat tamami ile koparilmis bir halde. Gecende Turkiye ilahiyat universitesi var Diyanet vakfinin o uniersiteye bagli Kuran arastirmalar merkezi kuruldu basindada dk 21:15 Bardakoglu bey var , gecen persembe gunu kendileri ile görustuk. Bu konuda cok guclu bir calisma baslatmislar. Yani muslumanlarla, yahudilerin hristiyanlarin mecusilerin sabilerin iste brahmanlarin budistlerin yeni tum gecmis dinlerin kutsal metinlerini temel alarak bir yikilan köprulerin yeniden kurulmasi calismasi baslatmislar. Iste bu calismayi beraber falan yurutelim denildi. Bizde memnuniyetle tabi bu calismanin icerisinde olmak istedigimizi söyledik. Yani bu cok guzel bir baslangic ama bu hic kesilmemis olmasi gerekirdi. Iste biz o iliskiyi kopardigimiz icin. Bugunki yahudi ve hristiyan acisindan bu muslumanliga inanma sorumlulugu olmuyor. Simdi Ali imran 81.inci ayetini bir daha okuyalim lutfen. Dk 22,28. Simdi orda buyuruyorki AT arapca… Allah nebilerin kesin sözunu aldigi zaman onlara söyle dedi, size bir kitap ve hikmet veririmde sonra bir resul gelir , bakin söz nebilerden aliniyor sonra gelen resul ..nebi kendisine kitap indirilendir , kitap indirilenden alinan söz o kitaba inanananlardan alinan sözdur … peki sonra bir resul gelirse, eger sonra bir nebi gelirse denilseydi ayetde , nebilik Muhammed sav ´le bitmistir , ve Muhammed sav ´in görustugu cok az yahudi ve hristiyan grubu var, sadece onlar icin inanma görevi ortaya cikardi ondan sonra hic kimseye inanma görevi cikmazdi. Ama size bir resul gelir o resul Allahin kitabini teplig eden kisi demektir her bir muslumandir..Yani resul kendi sözunu degil bir baskasinin sözunu söyleyendir…Yani Allahin kitabini insanlara anlatan kisi resulluk görevini yapmis olur. Allahin indirdigi kitabi gider teblig eder dk 23.59. Iste simdi sizden kim , hangi musluman gider, Bir ahudi ve hristiyanla görustugu zaman onun kendi dini kökleriyle , tevratla, veya hristiyanlarla görusurken incil ile , tevrat ile iliskiyi kurar, o köpruyu kurar, ondan sonra bu dinin onlarin bekledigi din oldugunu gösterirse ozaman onlara inanma görevi dogar. Cunki ondan sonra diyorki AT sizinle beraber olan ve sizi tasdik eden bir resul gelirse, peki bugun bizden insanlar yahudi ve hristiyanlara gittikleri zaman bizim kitabimiz sizin kitabinizi tasdik etmistirmi diyorlar yoksa sizin kitaplariniz tahrif olmusturmu diyorlar. Köpru diye birsey birakmiyorlar arada. Siliyor iste uzerine bir carpi isareti koyuyor tamam!!. Bakin ozaman onlara inanma görevi doguyormu? Efendim biz öylede gitsey inanmaz …o seni niye ilgilendiriyor? Sen görevini yap..O karsi görevini yapar yapmaz o kendisinin bilecegi is..o hesabi CH ´a verecek sana degilki!. Ama sen kendi adina gidiyorsan… ozaman sen CH´in dinini anlatmis olmazsin kendine göre birseyler anlatmis olursun. Ama Allahin dinini anlatarak gidiyorsan Allahin emrettigi gibi yapman lazim.Yani iliskileri tamamen koparip atamazsin. Dolayisiyla simdi Maide suresinin 67.ci ayetini acalim ordan , dk 26.20 , 118.ci sayda. Bakin surdaki ayetlerin durumuna, Diyorki AT, arapca.. Ey Resul, Rabbinden sana ne indirildiyse sen onu teblig et, teblig ne demek? Karsi tarafin anliyacagi dil ile, bu inenleri ona tam ve eksiksiz olarak , kavriyacak sekilde ona ulastir. Haa tamam! Diye bilsin. Arapca… Bunu yapmazsan Allahin sana yukledigi elcilik görevini yapmis olmazsin. Allah seni insanlardan koruyacaktir.dk 27:10. Niye cunki siz Kuranla gittiginiz zaman meseleyi anlayacak olan insanlar kendi sistemlerinin cökmekte oldugunu görunce size hucum edeceklerdir , simdi bakacaklarki inanmamiz gereken biri geldi , eh vah, insanlar buna inanirlarsa, tamam artik sistem cöktu dukkan kapandi, ozaman size dusmanlik edeceklerdir, ondan dolayida AT bir garanti veriyor, arapca dk 27.42 seni insanlardan koruyacaktir! Yani Allahin bu garantisiyle gidersin, peki, arapca..Allah kafirler toplulugunuda yola getirmez eger seni görmezlik ederlerse onlarin yola gelmelerinide bekleme sen vazifeni yap gerisine karisma. Peki ne yapacak o resul ? Bizim yapmamiz gerekenin izahidir bu aslinda, arapca dk 28.20, Ehli kitaba s($)öyle söyle onlara , Ey yahudiler ve hristiyanlar, tevrati ve incili ayakta tutmazsaniz, hangi tevrat hangi incil neden bahsediyorsun, kardesim hangisi yok iste kendi ellerindeki tevrat ve incil , hocam öyle diyorsun ama tahrif olmus filan, tahrif dedigin ne kardesim, tahrif demek anlam kaymasi demektir, simdi mesela bugunki incile bakin Isa aleyhisselam diyorki ben gitmezsem o gelmez, degilmi. Ben- O. Iki ayri sahisdan bahsedilmiyormu burda.E bunu tahrif ederek Isa gitti, Isa gitti tekrar gelecek diyorlar. Iste anlam kaymasi yapiyorlar. Simdi bunlar bu sekilde tevrat ve incile uymus oluyorlarmi? , ayni sey bizde yokmu.. bir suru anlam kaymalari var. Baskasina sira geldimi hepimiz kahraman kesiliyoruz , bize geldigi zaman bir hikmet var diyoruz. Tabi hikmetin ne oldugunu bilerek söylesek bisey degilde…onuda öyle..yani hic ignenin ucunu bile kendimize dokundurmak istemiyoruz. Baskasini birak cuvaldizi kilicla parcalamak dk 29.59 istiyoruz ama kendimize hic dokunmak istemiyoruz. Deki ehli kitap, tevrati ve incili ayakta tutmazsaniz yani onu yururluge koymazsaniz, hic bir temeliniz olmaz, tevrat varki size yahudi deniyor, tevrat var ve incil varki size hristiyan deniyor, bu ikisini aldiginiz zaman ne yahudilik kalir nede hristiyanlik, hic bir sey kalmaz. ozaman öyleyse bunlari , ayakta tutun bakalim, iste bu iki kitap size yeni gelen resulede inanmayi emr ediyor onun icin , meal, rabbinizden size indirilis olanada dk 30.50. Kuranida ayakta tutacaksiniz. Cunki kurani ayakta tutmayida sizin tevratiniz ve inciliniz emr ediyor. Öyle oldugu zaman artik, butun taslar yerine oturur.Bu köpruleri kurarak o insanlara gitmek durumundayiz. Reddederek gittigimiz zaman ne vazifemizi yapmis oluruz neden onalara bir yuk yuklenmis olur. Simdi bizdede ayni sey söz konusu , Kurani kerimi al geriye ne kalir.. muslumanlik namina, Muhammed sav Allahin resulu degilmi, ona inanirken ne diyoruz es hedi enne muhammeden ab duhu ve resulu, ben sahitlik ederimki Muhammed Allahin kulu ve elcisidir. Peki Muhammed sav ´in elci olarak getirdigi nedir? Kurani kerim! Kurani kaldirdiginiz zaman es hedu enne muhammeden resulullah demenin bir anlami kalirmi. Hic bir anlami yok.
O zaman muslumanlar icinde. “ siz Kurani ayakta tutmazsaniz hic bir temeliniz yoktur “ dk 32.08 demis oluyorsunuz , diyor bu ayet muslumanlarada. Ama bugunki muslumanlar ne yapiyor, siz hepiniz biliyorsunuz , Kurana uyun dedigimiz icin hop oturup hop kalkiyorlar, yani su kader tartismalarini göruyorsunuz, dun bir ögretmen, ilahiyatci oldugunu söyleyen birisi telefonda bana dun , falan falan falan mufessirler böylemi demis, diyor, ayet böylemi demis demiyor, yav kardesim bak ayet acik, yok Allahin dedigi önemli degil, Allahin sözunu bazi kisiler tasdik edecek ki, yururluge girmis olsun, sanki hasa Allah vesayet aldinda. Onayladik tamam! Onaylamadiksa yok! Olmaz!Yani simdi baskasini tenkit ederken sen kendine bakacaksin, arapca.. 33.28 dk surasi kesin sana Rabbinden indirilen onlarin cogusunun azgin ve taskinligini artiracaktir. Bugun kendisine muslumanim diyenlerinde cogusunun maalesef kafirligini ve taskinligini artiriyor. Yani acik ayetleri gösteriyorsunuz görmezlikden geliyor.Ayetleri saga sola cekmek icin elinden geleni yapiyor , ee yap!
Allahin cehenneme gitme hurriyetini biz engelliyecek degiliz ki. Bizim böyle bir yetkimiz yok. Cehennem kapilari sonuna kadar acik gidebilirsin. Arapca, o kafirler topluluguna uzulme diyor CH , simdi dolayisiyla bizde cok ciddi bir eksiklik var. Sanki tarih boyunca Muhammed sav hic gecmisi olmayan bir resuldur. Sonra birde tutariz, öyle bir Mekke anlatilirki, akliniza gelen butun kötulukler orda var. Hic önemli degil ne aklina geliyorsa oraya yama. Sanki Islamiyet gelmesi icin ona ihtiyac varmis, ayni sekildede red edebilmek icin yahudileri hristiyanlari kabul etmedigi sekilde karalama kampanyasi olusuyor. Bu konularda cok dikkatli olmamiz lazim. Iste onlari cok iyi bilmedigimiz icin namaza bir anlam veremiyoruz. Namazda bir degisiklik olmadan bize diger nebilerden oldugu gibi gelmistir.zekattada bir degisiklik olmadan geldiginden dolayi tasdik ediyor ilave yapmiyor, ilave yaparsa bu sözu söylemesi gerekir onda neyse sendede o.baska tasdik nasil olur.baska bir tasdik yolu varmi.bunu bilmediginiz zaman isin icinden cikamiyorsunuz. Ve kendimizde son derece kisir kaliyoruz problemlerimiz cözumsuz kaliyor. Hayali deliller uydurmaya basliyoruz.delillere hayali ilkeler vermeye calisiyoruz. İnsallah butun bunlar.. iste maalesef elimde calisma olmus olsa iste yahudilikte zekat sudur sudur,,diye bilseydim..hristiyanlikda sudur sudur diyebilseydim ama insallah bunlarin arkasindan calisma yapanlar olur ve böylece dersimizin sonuna gelmis oluyoruz , ha bu arada size tekrar hatirlatayim resulullah zamaninda , mekke ile ayetlere bakarsaniz o gunun mekkesini bizim anlattigimiz gibi, sirk disinda cok az bir kac tane tenkit eden ayetler bulursunuz. Cunki o gunun mekkeside o bölgenin hem kultur bakimindan hem ticaret bakimindan hem inanc bakimindan en gelismis bölgesidir.Liilafi suresi , adi Kureys suresidir, onlarin nekadar saygin konumda oldugunu bize anlatan bir suredir.Allah özel bir sure indirmis orayla ilgili olarak. Bu kadar saygin insanlari tu kaka ederek ne elde edicez. Yani simdi bazi kimseler cumhuriyet dönemini öne cikarmak icin osmanliya yapmadiklarini birakmadilar da ne elde ettiler. Olmaz! Sen baskasini kötuleyerek bisey elde edemezsin , sen kendi yaptigin iyiliklerle ancak itibar kazana bilirsin.
Aciklama.
AT= Allahu teala
CH= Cenabi Hak