Namazda Örtünme / 2-2

8 Ağustos 2009 tarihinde yayınlandı. görüntülenme Mukayeseli Fıkıh Müzakereleri

O da at koşarken, normal durumda değil. Atın üzerinde hızlı bir şekilde koşarken bir an için görmüş. Bu nasıl delil olarak alınır?

Mehmet Hoca: Gerektiği zaman!

Hoca: Ama bak O bir insan ve atla koşuyorsunuz. Pantolon da yok ayağında. Bu son derece. Hz.Osman ile ilgili rivayetlerin her birisinde bir takım farklılıklar var. Mesela Sevde validemizden gelen rivayette evinde otururken bacağı açık oturuyordu diyor. Osman girecek denince kapattı diyor. Ali, Ebu Bekir falan yok. Yani bu da değişik rivayetleri birleştirdiğiniz zaman fark orada da ortaya çıkıyor.

Şimdi, bu Maliki mezhebinde de aynen senin o haklı olarak kafayı taktığın köle ve cariyelerle ilgili olarak diyor ki; bunlar diyor cariye,köle neyse, bunlar tıpkı erkekler gibi diz kapağıbile göbeğinin arasındaki yerin dışındakilerini kapatmazlar diyor. Delili ne? Delil de Ahzab suresinin 59.ayeti. İşte o senin anlattığın. İşte bunlar hür kadınlara benziyorlar, tarihen sabitmiş. Hür kadınlar tuvalete giderken kötü ayaklar arkalarından gidip, zaten bu günkü gibi tuvalet yokmuş çukur yerlerdeymiş. Onları takip edip rahatsız ediyorlarmış falan. İşte bu ayeti kerimenin sebebi nüzulu olarak anlatılan olayı öne alarak ayete öyle bir hüküm veriyorlar. Şimdi hep beraber ayeti okuyalım. Bakalım ki bu şahısların söyledikleri manaya, hakikaten alma imkanımız var mı? Ahzab 59. Yani dayandıkları tek ayet bu. Burada diyor ki;

“Ya eyyuhen nebiyyu kul li ezvacike ve nisail mu’minin” dediği zaman “ve ma meleket eymanuk” demedi diyor. Malikiler öyle diyor. “Ey Peygamber. Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle”. Ellerinin altındaki cariyelere söyle demedi diyor. Söyle “yudnine aleyhinne min celabibihinne” cilbablarından ,baş örtülerinden bir kısmını üstlerine iyice sıkı sıkı yapıştırsınlar. İşte bu “vel yadribne bi humuruhinne ala cuyubihinne”(NUR 31) nin bir değişik şekli. Baş örtüsünün bir kısmını yakasının üzerine vursun. “Zalike edna en yu’refne”. “Edna en yu’refne”(AHZAB 59) de bunların hür olduklarının bilinmesine daha uygun diye akla gelir, başka. Ama burada hür yada köle ayırımını ortaya koyacak bir delil var mı? Kölelikten bahis var mı burada yada yukarıda.

Katılımcı: Nisail mu’minin var hocam. Şimdi cariyeler normalde evlilik olmadan da birlikte olabildiğinden yada onlar bildiğinden burada “nisail mu’minin”

Hoca: Evlilik olmadan cariyelerle birlikte olunamıyor. Sen şimdi buradan uzak kaldın yeni çalışmalardan haberi yok.

Yahya: Biliyor biliyor. Onların kabulünden hareketle.

Hoca: Onların ön kabulü diyorsun. Haa tamam

Aynı katılımcı: Yani mesele o. Oradan başlıyor.

Hoca: Onu bir kere ortaya koymuşlarya diyorsun, tamam doğru. Odalık falan diyorlar. Kendi karıları saymıyorlar. Tabi bir çok ön kabul. Zaten bu konudaki ilgili ayetlerin tamamında anlam kayması yaparak bu noktaya gelebilmişlerdir.

Yahya: Bir de Türkiye’de bir hocanın dediği var ya Hocam. Buradan diyor, üniversite okuyan gençlerin bekar kızların başını açabileceği çıkıyor bu ayetten. Niye? Şimdi “ezvac” peygamberimizin eşleri. “Benat” kendi kızları. “Nisail mu’minin” de müslümanların hanımları evli kadınlardır, bekar kızlar bu şeyin kapsamına girmez. O yüzden üniversite okurken veya çalışırken başlarını açabilirler

Katılımcı: Müslümanların kızları ifadesi yoktur diyor.

Yahya: Yok

Aynı katılımcı: Müslümanların eşleri var kızları yok. Peygamberin kızları var.

Yahya: Aynen öyle. Onlar da farklı diyor, ehli beyt kapsamına girdikleri için farkı var onların.

Hoca: Enteresan tabi. Yani o zaman bu ayeti onun mantığıyla, gerçi ben onun cevabını vermiştim biliyorsun televizyonda da. Bu ayeti onun mantığıyla bir okuyalım. Bunu Salih Akdemir söylüyor Ankara’dan. Onun meali burada, nasıl mana vermiş? Sendemiydi? Kim okuyor, sen mi okuyordun?

“Ya eyyuhen nebiyyu kul lil ezvacike ve benatik: Ey peygamber hanımlarına ve kızlarına söyle”.

“Ve nisail mu’minin”. “Benatik” derken tabi orada Fatma var Zeynep var Rukiye var değil mi? Bir de sen aç Yahya onu. Aç da bir oku. Onun sistemi farklıdır.

Yahya: “Eşlerine, kızlarına ve inanaların eşlerine”.

Hoca. İnananların eşlerine diyor.

Yahya: Evli olduklarını vurgulamış yine.

Hoca. Bak şimdi. Burada AllabTeala şöyle deseydi “Ya eyyuhen nebiyyu kul lil ezvacike ve benatike ve ezvacil mu’minin” deseydi, tamam. Değil mi? “Ezvacike: senin eşlerin”, “benatike: senin kızların”, “ve nisail mu’minun: ve müminlerin kadınları.” Ezvacil mu’minin denmesi lazım

Yahya: İkisine de eş manası vermiş yani ezvac’a da eş nisa’ya da eş

Hoca: İşte bu olmuyor. İşte tahrif bu. Bu tahrif işte. Evet devamını oku, bakalım ne demiş?

Yahya: “Dışarı çıktıklarında dış örtülerini örtmelerini söyle. Çünkü bu onların tanınmaları ve böylelikle incitilmemeleri için en iyi yoldur.

Hoca: Mesela şimdi, “tanınmaları ve incitilmemeleri için en iyi yoldur”. O zaman müslüman kızlar incitilebilirler demek istiyor öyle mi?

Katılımcı: Genç olduğu için.

Hoca: Peşine takılacak erkekeler

Serkan: Nuzul sebebini baz almış.

Yahya: Nisa kelimesinden çıkmış yola.

Hoca: Nuzul sebebinde o yok. Yani evli bekar ayrımı yok.

Katılımcı: Eziyet görmemeleri

Hoca: O ayrı bir konu. Bak burada kızları ayırıyor. Diyor ki evli olmayanlar başlarını açabilirler diyor. Tabi bunun üzerinde durulacak tarafı yok. Bu son derece delilsiz bir, gerçi öbürleride delilsiz ya.

Bu ayeti kerimeyi cariyelerin giyim kuşamları farklı olur şeklinde bir delil alma imkanı var mı? Böyle bir ihtimal görüyormusunuz burada.

Katılımcı: Kat’i değil de zanni delil

Hoca: Zanni bir şey var mı? Zanni olsun farketmez. Zanni de olsa bir delildir.

Katılmcı: Vallahi ben zannetmem

Haşim:Bir de şunu delil gösteriyorlar. Peygamberimiz(sav) Hz.Zeynep ile evlendiğinde daha sonra sahabeler diyorlar yani evlenmişmidir yoksa cariyesimidir

Hoca: Zeynep? Zeynep nasıl cariyesi olur? Mariye mi demek istiyorsun?

Haşim: Yoo Zeynep demek istiyorum. Yok Safiye

Yahya: Safiye

Mehmet Hoca: Safiye de değil

Yahya: Safiye Safiye, Hayber’den alınıyor ya. Hayber’den esir olarak geliyor

Haşim: Adı Zeynep Safiye, Saf’tan aldığı için adı Safiye olmuş. Zeynep Binti Caşh değil. Bazı rivayetlerde adı Zeynep geçiyor. Tamam Hayberden alınan diyelim. Eğer örtülü olarak çıkarsa demek ki eşidir. Eğer örtülmemiş bir şekilde çıkarsa demek ki cariyesidir. Bundan yola çıkaram

Hoca: Peki o rivayet sahih mi?

Haşim: Evet.

Hoca: Nerede geçiyor?

Haşim: Buhari’de geçiyor, Müslim’de geçiyor.

Hoca: Şimdi bir kere o Buhari ve Müslim’e o rivayetleri koyanlar kuranı kerimi hiç okumamışlar demektir. O sonradan oluşturulmuş rivayetlerdir yani olamaz. Sahabe öyle bir görüş belirtmesi mümkün değil.

Haşim: Cariye’nin müslüman olma gibi bir zorunluluğu yok. Evlenmişse

Hoca: Cariyelik yok! Kız çocukları için nisa ifadesi kullanılıyor. Yani yeni doğmuş da olabilir hatta doğmamış da olabilir. Annesi hamile de olabilir. Ama doğduktan sonra tabi belli oluyor. Çünkü o nisa kelimesi hepsini de kapsıyor.

Yahya: Bir de o “nisail mu’minin” müslüman olup olmadıkları belli değil. Yani müminlere eş olmuşlarsa müslüman olmasalar dahi başını kapatacaklar denebilir mi bu ayetin kapsamına göre?

Hoca: O min olursa müminlerden kadın olanlar diye. Yani “nisail minel mu’minine” şeklinde olur. İzafet mana min olur ya. Müminlerden izafet mana lam olur diye anlamak zorunda değilsin yani. “Nisail lil mu’minin” şeklinde anlamak zorunda değilsin. Çünkü onu Nur suresinin 31. Ayetiyle birlikte değerlendirmek lazım. Bak ne diyor; “Kul lil mu’minati” diyor. O zaman “nisail mu’minine”:”nisail minel mu’minine” olması daha uygun oluyor. “Mümin kadınlara söyle”. Şimdi mümin kadınlar derken, bu mümin kadınlar cariyeler olamaz mı? Yani bir cariye imana geldiği zaman mümin kadın olmaz mı? İster istemez olur. Zaten Nisa suresinin 25.ayetinde de öyle. Diyor ki; “ve men lem yesteti’minkum tavlen en yenkıhal muhsanatil mu’minat”. Yani sizden kim hür namuslu bir kadınla evlenecek kadar maddi güce sahip değilse elinizin altındaki cariyelerden mümin olan cariyelerle evlenin diyor. Şimdi o da müminat olmuş oluyor değil mi? O zaman “kul lil mu’minati” derken o da müminat. Nisa suresini 25. de olan da müminat, diğeri de müminat. Farkı yok. Münin kadınlara söyle; “yagdudne min ebsarihim: gözlerini zinadan engellesinler”. Peki oradaki Nisa 25.ayette bir müslüman bir cariyeyle evlense. “Fenkihuhunne bi izni ehlihinne” diyor ya “ailesini izniyle nikahlayın”. “Ve atuhunne ucurehunne turunne hucurehunne bil ma’ruf”(NİSA 25), mihirlerini de verin diyor onlara. Peki evlendi verdi. Az önce Yahya’nın söylediği anlamda o da “nisail lil mu’minin”gurubuna girmiyor mu? Müminlerin kadını! Yani köle ve cariye ne olursa olsun müminse, köleyi bırakalım cariye müminse, diğer kadın ve erkek müminlerden farkı yok. Sadece ev içerisinde evin bir ferdi sayılıyor. O da Nur suresinde anlatılıyor detaylı olarak. Başka tarafa bir şey yok. Detaylı olarak anlatılıyor Nur suresinde. O da onun açılmasıyla ilgili değil giriş çıkışıyla ilgili olarak anlatılıyor. Ama işte malesef o ilgili bütün ayetler bizim “İlahi Kitaplarda Tahrif” sohbetinde bu konu anlatılıyor. Konuyla ilgili bütün ayetlerin anlamı kaydırıldığı için ortaya bir cariyelik sistemi, bir odalık sistemi oluşturulmuş. Ve adamlar din adına her türlü keyif ve eğlenceyi yapmışlar. Ve bunun en kötüsü de mezheplerede yerleştirmişler. İşte tefsirlere yerleştirilmiş, meallere yerleştirilmiş. Mesela ben o sohbeti, İlahi Kitapları Tahrif sohbetini özellikle bu diyanet vakfının bastırdığı meali esas alarak yaptım. Çünkü o meal Suudi Arabistan’da basıldı, Türkiye’de basıldı, Diyenet bastırıyor. Yani ve Suudi Arabistan’da da biliyorum, o meal yapılırken bana da teklifte bulunmuşlardı heyette olmak için. Ben kabul etmemiştim. Sonra, o meal yapıldıktan sonra Medine’de de bir heyet kuruldu. Orada üzerinde çalışıldı. Hatalar var mı yok mu falan diye. Sadettin Gümüş de gitmişti orada çalışmak için. Dolayısıyla yani aşağı yukarı sanki test edilmiş onaylanmış bir meal. Bu mealden tefsirden değil. O mealdeki ifadelerin tamamının çarpıtılmış olduğunu biz o derste anlatmaya çalışmıştık. Açsın herkes elindeki meali okusun. Özel olarak değil böyle meal seçiyorsunuz. Yani iş öyle bir noktaya getirilmiş ki fıkıh değişmiş, tefsirler değişmiş, mealler değişmiş ama yepyeni bir sistem oluşturulmuş.

Şimdi mesela, belki izleyenler şimdi sadece bir tek örnek olsun diye, ben sadece sizebir tane şeyi şey yapayım.

Nisa suresinin 3.ayetini açın. Sadece bir örnek olsun, diğer kısımlara girmeyelim. Şimdi bak burada diyor ki;

“Ve in fıhtum ella tuksitu fil yetama” .Mallarını kendilerine vereceğiniz seviyeye gelen yani rüşde ermiş olan yetim kızlarla evlendiğiniz takdirde. Sizin emriniz altında büyüdüğü için, onlara gereken saygıyı gösteremeyebilirsiniz. Yani el danası öküz olmaz derler. Böyle bir endişeniz varsa onlarla evlendiğiniz takdirde.

“Fenkihu ma tabe lekum: hoşunuza giden kadınlardan nikahınıza alın. “Minen nisai”. Bak “ma tabe lekum minen nisai” bunlar evli değil bu kadınlar. Görüyormusun. Evli olsa denir mi?

Haşim: Buna da bir kılıf uydurur boşanmış olan der.

Hoca: Farketmez evli değil ya.

“Mesna ve sulase ve rubaa: ikişer, üçer, dörder nikahınıza alın”.

“Fe in hıftum ella ta’dilu: eğer dengeli davranamayacağınızdan korkarsanız eşleriniz arasında”. “Fe vahideten”. Fe vahideten’in fiili nedir? Hangi fiil bunun üzerinde amildir.

Katılımcılar: “Fenkihu”

Hoca: “Fenkihu vahide: Bir tane kadını nikahlayın”.

“Ev ma meleket eymanukum”: “Fenkihu ev ma leleket eymanukum: yada elinizin altındaki cariyeleri nikahlayın”. Öyle değil mi? Yani bu fenkihu’dan başka bir amil olabilir mi arapça bakımından? Matuf matufun aleyh hükmüne dahil değilmidir arapçada? Bu hiç tartışmasız bir hüküm değil mi? Hiç kimsenin bu konuda ayrı bir görüşü yok. Var mı Serkan, duydun mu sen böyle bir şey? Öyle bir şey yok. Şimdi “fenkihu vahideten” ya bir kadını nikahınıza alın yada bir cariyeyi nikahınıza alın diyor AllahTeala. Peki şimdi bak şurada mealler var. Ben şu meallerden okuyayım. Diyanet vakfının meali, son kısmını okuyalım. “Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın”. Bir tane nikahlayını alın diye. “Yada sahip olduğunuz cariye ile yetinin”. Bak yetinin diye bir fiil araya sokuşturulmuş.

Katılımcı: Zaten nikaha gerek yok.

Hoca: Nikaha gerek yok. Yetinin diye bir fiil sokuşturmuşlar buraya görüyormusunuz? Arapça bakımından bunun olma ihtimali var mı?

Haşim: Bu tahriften daha fazla bir şey yani.

Hoca: Tahriften daha öte bir şey değil mi?

Katılımcı: Bir ilavedir, Allah’ın kelamına ilavedir.

Hoca: Evet. C.Hakkın asla affetmediği bir günah değil mi bu?

Katılımcı: İlave yapmış.

Katılımcı: Yetinme diye bir fiil koymuş

Hoca: Yetinme diye bir fiil koymuş. Şimdi bak Elmalılı’yı göstereyim size. Elmalılı, orjinal. Dersiniz ki bunlar yeni ulema canım boşver işte falan. O ne demiş bak: “Adalet yapamayacağınızdan korkarsanız. O zaman bir tane veya mülkiniz cariye alın. Mülkiniz cariye alın ne demek?

Katılımcı: Mülkiyetinde olan

Haşim: O alın sözü ikisine de gitmiş. Yani evlilik de anlaşılabilir. Aynı yahudilerin tahrifi gibi iki anlama da gelir.

Hoca: Yani bu meseleyi anlamış ama fazla karıştırmak istememiş. Şimdi bir çok müfessir öyle.

Katılımcı: Bu Asena’ya benziyor.

Katılımcı: Kendini kurtarmış oluyor. İki türlü de cevap verebilir yani.

Hoca: Meseleyi anlamış ama tam açıkça ortaya koyamamış. Mesela ben bunu Malikiler’de çok görüyorum. Bu Malikiler’de İbni Arabi; bu şahıs meseleyi anlamış yani. Öyle yerlere hiç dokunmuyor. Hiç dokunmuyor oraya. Ne yapsın, çünkü arkasından zındık diye öldürüyorlar. Karısını cariye alıyorlar. Oğlunu kızını köle alıyorlar. Bütün malına da el koyuyorlar. Kolay bir şey değil yani bu. Burada lafı kolay ama adam hiç dokunmamış.

Ömer Nasuhi Bilmen ne demiş? “Eğer adalet yapamayacağınızdan korkarsanız, artık bir zevce ile”. Zevce olunca senin eşin olmuş oluyor değil mi? “Bir zevce ile veya malik olduğunuz cariye ile iktifa ediniz”.

Katılımcı: O zaman evlenmeye gerek yok. Zaten elinde olan bir zevcesi var. O fenkihu’ya mana vermemiş.

Hoca: Ama bu da iyice bir meseleyi bozmak oluyor. Bu da belli ki sıkıntı çekmiş buraya mana verirken.

Katılımcı: Nikahtan önce zaten bir durum var onun söylediğine göre.

Hoca: Zaten bir karısı var.

Aynı katılımcı: Zaten cariye var.

Katılımcı: Eşi de varmış.

Hoca: Suat Yıldırım ne demiş? “Aralarında adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz bir kadınla veya elinizin altında olan cariyelerle yetinin”.

Katılımcı: Evlenme konusu bile yok.

Hoca: Burada da yok.

Şimdi, yani durum bu. Peki bu arada bir soru geldi. Bunu daha sonra da cevaplandırabilirim ama bu örtünme meselesiyle ilgili konuşacağımız bir şey var mı? Sonuç olarak şunu şey yapalım; “huzu zinetekum kulli mescidin” ayeti bana göre namaz kılarken örtünme konusunda çok açık ve net. Ama Şafiler’in “ve siyabeke fe tahhir”(MÜDDESSİR 4) , bunu sadece Şafii değil diğerleri de şey yapmıştır. İşte namaz kılarken elbiseni temizle. Sözü asla namazla ilgili değil. Çünkü o ayete dayanarak bir sürü hükümler ortaya koyuyorlar. Ama “huzu zinetekum” ifadesine, pis elbiseye zinet denir mi Suat Hoca?

Suat Hoca: Denmez.

Hoca: Ondan temiz olması zaten anlaşılır. Bir de bir hayat yaşıyorsunuz kardeşim. Yani adam tuvalete gidiyor afedersiniz, temizleniyor. Üç tane taşla temizleniyordu Peygamberimiz. Şimdi su ile temizliyorsanuz da herkes düzgün temizlenebiliyor mu? İyice afedersiniz sağa sola bulaştıranlar da var yani. E şimdi bu adamlara AllahTeala diyor ki: ve ma caele aleykum fid dini min harac: Allah bu dinde size bir güçlük çıkarmamıştır”(HAC 78). Siz gayet iyi bilirsiniz ki üç raşla yapılacak temizlik öyle yüzde yüz bir temizlik olmaz. Adam oturduğu zaman o pisliğin kalıntısı elbisesine bulaşacaktır. Bununla namaz kılamazsın dersen ne olur? O zaman o toplumda herkes de bu tip şeyler olabileceği için insanlar onu görmezler. Zinet kavramına ters düşmez. Elbisenin temizliği bu ayetten çıkar. Ama Şafi diyor ki en küçük bir, işte demin nasıl saçın bir teli ortaya çıkarsa namaz olmaz dediği gibi en küçük bir pislik olmaz olursa namaz olmaz diyor. E peki ne yapacağım? Başka elbise yok. Çıplak kılacaksın diyor. Tamam kılayım. Sonra tekrar iade edeceksin bu namazı diyor. Delilin ne? Delilin ne ya. Neye dayanarak bunu söylüyorsun? Yine aynı Şafi diyor ki; insanlar üçtaşla temizlendiği zaman afedersiniz o çukur temiz olmaz diyor ama mafurdur diyor.

Katılımcı: Çamurlu su kaplarıdan eğer şey olduğunu biliyorsan bile geçiyorsan, sıçradığını bilsen de bir şey olmaz diyor.

Hoca: Sıçradığını bilsen de bir şey olmaz. Onlar daha sonra verilmiş fetvalardır. Ama Şafi mezhebine göre olmaz. Bütün herşeyde görüyoruz ki hiç delilsiz fetvalarla bir din oluşturulmuş. İşte bir gün şey yaptım bunu tekrar anlatayım. Ali Özek hoca bana illa bir çay içelim dedi vakıfta. Peki dedim gittik baktık ki orada Halil Gönenç Hoca var, Sen de varmıydın Suat Hoca? Epey kimse vardı ama orada. Epeyce böyle Halil Hocalar ders okumaya gelmişler. Cumartesi günüydü. İsav’da. Şimdi orada Ali Özek beni Halil Göneç’e şikayet etti. Bu Abdulaziz varya dedi, usul-u fıkhı beğenmiyor dedi. Yanlış şeyler olmuş falan. Neyse Halil Hoca biraz savunmaya başladı. Sonra dedim ki Hocam o işi bırak. Usul-u fıkıh tartışmasını bir kenara bırakalım dedim. Bak sen de,buradasın sizin ikiniz islam aleminde tanınmış iki alimsiniz. Bir sürü tanıdığınız ulema var her tarafta. Ben şimdi size şunu söylüyorum; şu mezheplerden kurana ve sünnete açıkça aykırı hükümleri çıkarsak, tartışmasız olarak aykırı. Geriye mezhep kalır mı? Halil Hoca; ya işte aslında şöyledir böyledir, falan bir savunmaya,kalktı. Dedim Hocam bakın ben burada hazırım. Siz de getirin isterseniz şafi mezhebinden başlayalım dedim. Kendisi Şafi tabii. Şafi mezhebinden başlayalım. Yoktur kardeşim, işte onlar bir ayetten çıkarmışlardır. Peki örnek olarak sana bir şey söyleyeyim dedim. Şafiler kirli bir elbiseyle namaz kılabilirler mi? Kılamazlar dedi, yani necaset bulaşmış bir elbiseyle. İsterse iğne ucu kadar olsun. Peki başka elbisesi yoksa? Çıplak kılacak. Kıldı peki? Daha sonra iade edecek. Hocam dedim bunun, bu fetvanın kitaptan, sünnetten, mantıktan yani insanların delil dediği herhangi bir şeyden en küçük bir delilini bulabilirmisin dedim? Bak arkadan adama diyorsun ki namazın bozuldu bir de çıplak namaz kıl diyordun ona. Daha sonra da iade et diyorsun, bu çok büyük bir sıkıntı. Halbuki AllahTeala “ve ma ceale aleykum fid dinş min harac” diyor: “Allah size bu dinde bir güçlük çıkarmamıştır”(HAC 78). Şimdi düşündü düşündü bir delil bulmak için. En son “ve siyabeke fe tahhir”(MÜDDESSİR 4)geldi. Hocam bu Müddessir suresi. Bir kere bu ulema der ki; Müddessir suresi indiği zaman namaz diye bir görev yoktu der. Ulema öyle söylüyor. Yani yanlış bu görüş ama, bu fikirleri bina edenler böyle diyorlar. O surede namazdan da bahsedilmiyor. Her ne kadar “lem neku minel musallin”(MÜDDESSİR 43) dese de o manası farklı. Ve namazla alakalı olmadığı gayet açık. Benim işim var kardeşim dedi kalktı gitti.

Katılımcı: Olsa bile iadeyi nereden çıkarıyorsun.

Hoca: Hee olsa bile iadeyi nereden çıkarıyorsun, miktarını nereden çıkarıyorsun yapmayın Allahınızı seversen. “Fe tahhir” dediği zaman yüzde yüz temiz olacak nerede var bu ya?

Sekan: Bazı şeyler var mesela İmam Şafi’nin bir eserinde şöyle bir şey var, mesela adam çöle çıksa, çölde yağmur yağsa, toprak ne olur? Çamur olur. O zaman teyemmüm şeyi de kalkıyor. Adam ihtilam olursa. O zaman o adam kalktı, namaz vakti geldi su yok. Adam diyor vaktin ihtilamı için namazı kılar, sonra iade eder.

Tüm Mukayeseli Fıkıh Müzakereleri
# İçerik Adı Yayınladığı Tarih Görüntülenme
1 Kitaba Çağrı 16 Eylül 2017
2 Kurban İbadeti 24 Ağustos 2017
3 Hadislerin Derlenmesinde İran Etkisi 19 Ağustos 2017
4 Diyanetin Fetö Raporu: Bu din bu hale nasıl geldi? 14 Ağustos 2017
5 Hilal, Fitre ve Bayram 28 Haziran 2017
6 Nebi’mizin Ramazan Hayatı 12 Haziran 2017
7 İmsak Ölçüleri 27 Mayıs 2017
8 Dini Siyasete Alet Etmek 20 Mayıs 2017
9 Nebilere Yüklenen Olağanüstü Özellikler 13 Mayıs 2017
10 Tarih Boyunca Nebilere Gösterilen Tepkiler 6 Mayıs 2017
11 Yanlış Şeriat Algısı Suç ve Ceza 29 Nisan 2017
12 Kapitalizmin Sonu 15 Nisan 2017
13 Faiz Bağlamında Modern Finansal Ürünler 8 Nisan 2017
14 Hadislere Bakışımız Nasıl Olmalı 1 Nisan 2017
15 Haram Aylar 25 Mart 2017
16 Kur’an’cılık Tehlikesi 1.Bölüm 20 Mart 2017
17 Din ve Devlet İlişkileri 1.Bölüm 11 Mart 2017
18 Cuma Namazı ve Hutbe’si 4 Mart 2017
19 Kur’an’a Göre Sihir Kavramı 25 Şubat 2017
20 Abese Suresi Bağlamında Nebi’mizin Korunmuşluğu 18 Şubat 2017
21 Ev İçi Mahremiyet Kuralları 11 Şubat 2017
22 Örtünme İle İlgili Hükümler 4 Şubat 2017
23 Baş Örtüsü ve Örtünme 28 Ocak 2017
24 Kur’an’nın Çözüm Üretmedeki Yeri 21 Ocak 2017
25 Yahudileri Gölgede Bırakan Hileler 16 Ocak 2017
26 Müslümanlar’da Allah’a Güven Krizi 31 Aralık 2016
27 Müslümanlığımızı Gözden Geçirme İhtiyacı 24 Aralık 2016
28 Ümmet Olamamanın Ağır Bedeli 17 Aralık 2016
29 Tarihsellik İddialarında Cezalar Örneği 10 Aralık 2016
30 Mezhepçiliğin Doğurduğu Acı Sonuçlar 3 Aralık 2016
31 Kur’an’nın Tarihselliği İddiası ve Miras Konusu 26 Kasım 2016
32 Takiye (Kimliği Gizleme) 19 Kasım 2016
33 Faiz ve Güncel Meseleler 12 Kasım 2016
34 Mehdi Gelicek mi ? 7 Kasım 2016
35 Hz. İsa Gelecek mi? 31 Ekim 2016
36 Çağdaş Ulemanın Usulsüzlüğü 22 Ekim 2016
37 Dinsel Çoğulculuk 15 Ekim 2016
38 Son Kitabı Devre Dışı Bırakma Projesi, Dialog 8 Ekim 2016
39 Fıtrat Zemininde Buluşma 1 Ekim 2016
40 Nisa 34. Ayet Bağlamında Kadına Şiddet 24 Eylül 2016
41 Kurban İbadeti 10 Eylül 2016
42 Kadının Dövülmesi 3 Eylül 2016
43 Kur’an’a Göre Hükmetmek 27 Ağustos 2016
44 15 Temmuz Darbe Gecesine Kurani Bir Bakış 20 Ağustos 2016
45 Paralel Dinin Olmazsa Olmazı Aracılık – 1 13 Ağustos 2016
46 Müslüman Gayrimüslim İlişkileri 2 Temmuz 2016
47 Zekat 25 Haziran 2016
48 Oruçla İlgili Hükümler 18 Haziran 2016
49 Uydurulan Dinde Yatsı Sonu, Seher ve İmsak Vakti 4 Haziran 2016
50 Uydurulan Dinde Mut’a Nikahı 28 Mayıs 2016
51 Uydurulan Dinde Şartlı Talak 21 Mayıs 2016
52 Uydurulan Dinin Dayatması Olarak Çocukların Evlendirilmesi 7 Mayıs 2016
53 Kölelik ve Cariyelik Mezheplerin Dayatması mı? 30 Nisan 2016
54 Musa Hızır Kıssasının Evrensel Mesajı 23 Nisan 2016
55 Sünnetin Delil Değeri 16 Nisan 2016
56 Kira Sertifikaları Faizsiz Ürün mü? 9 Nisan 2016
57 Suç-Ceza Dengesi Açısından Cinsel İstismar 2 Nisan 2016
58 Boşanma Konusunda Allah’ın Koyduğu Sınırlar 26 Mart 2016
59 Allah’ın Koyduğu Sınırlar Nasıl Aşıldı 19 Mart 2016
60 Muhsana, Kadına Pozitif Ayrımcılık 13 Mart 2016
61 İnsanlar ile Cinlerin Ortak Özellikleri 5 Mart 2016
62 Nebiler Günahtan Korunmuş mudur? 27 Şubat 2016
63 Bedir Savaşı Örneğinde Nebi ve Resul Farkı 20 Şubat 2016
64 Dinde Haram-Helal Koyma Yetkisi 13 Şubat 2016
65 Cinler 6 Şubat 2016
66 İlk İnsanın Yaratılışı 30 Ocak 2016
67 İnsanı İnsan Yapan Özellikler 23 Ocak 2016
68 Allah’ı İkinci Sıraya Koymak 16 Ocak 2016
69 Şirkle İman Arasındaki Kararsızlık 9 Ocak 2016
70 Mehdi Beklentisi 2 Ocak 2016
71 Her İnsan Allah’ı Bilir 26 Aralık 2015
72 Fıkıh Müzakereleri | Her İnsan Allah’ı Bilir 26 Aralık 2015
73 Bir Sömürü Aracı Olarak Halifelik – 2 19 Aralık 2015
74 Bir Sömürü Aracı Olarak Halifelik 12 Aralık 2015
75 Kur’ân’da Dindarlık 5 Aralık 2015
76 Tarih Boyunca Bir Siyasi Baskı ve Ötekileştirme Aracı Olarak Zındıklık 28 Kasım 2015
77 Geleneğe Göre Dinden Dönmenin Hükmü (Bölüm 2) 21 Kasım 2015
78 Geleneğe Göre Dinden Dönmenin Hükmü (Bölüm 1) 21 Kasım 2015
79 Kur’an’a Göre Dinden Dönmenin Hükmü 16 Kasım 2015
80 Kur’an’da Zina Suçu Ve Cezası 7 Kasım 2015
81 Tağut Doğru Yolun Üstünde Oturur 31 Ekim 2015
82 Hadis Uydurma Faaliyetleri 24 Ekim 2015
83 Kader İnancı Ve Nesih 17 Ekim 2015
84 Resulullah Sonrası Siyasi Gelişmeler 10 Ekim 2015
85 Nesih 3 Ekim 2015
86 Hac Ve Kurban 19 Eylül 2015
87 Terör Olayları Karşısında Nebevi Siyaset 12 Eylül 2015
88 Dinde Özgürlük 5 Eylül 2015
89 Dine Uyma Yerine Dini Kendine Uydurma 4 “Cariyelik” 29 Ağustos 2015
90 Dine Uyma Yerine Dini Kendine Uydurma 3 “Cariyelik” 22 Ağustos 2015
91 Dine Uyma Yerine Dini Kendine Uydurma 2 “Kitap Algısı” 15 Ağustos 2015
92 Dine Uyma Yerine Dini Kendine Uydurma 8 Ağustos 2015
93 Nebimizin Yürüttüğü Dış Politika 1 Ağustos 2015
94 Kadir Gecesi ve İmsak Vaktine Tavırlar 11 Temmuz 2015
95 Zekat 4 Temmuz 2015
96 Oruç İbadeti 2 27 Haziran 2015
97 Oruç İbadeti 20 Haziran 2015
98 Kutup Bölgelerinde İftar ve İmsak Vakitleri 13 Haziran 2015
99 Emtia Borsalarındaki İşlemlerin Fıkhi Hükmü 6 Haziran 2015
100 Kur’ân’a Göre Gece-Gündüz 30 Mayıs 2015
101 Prof. V. A. Yefimov’la Yapılan Toplantının Değerlendirilmesi 23 Mayıs 2015
102 İsra ve Mirac 16 Mayıs 2015
103 Berzah Alemi 2 9 Mayıs 2015
104 Berzah Alemi 2 Mayıs 2015
105 Enflasyon ve Faiz 25 Nisan 2015
106 İşsizlik Probleminin Kaynağı 18 Nisan 2015
107 Peygamberimizin Öldürülmesini Emrettiği Kişiler Hakkındaki Rivayetler 4 Nisan 2015
108 Faizsiz Sistemin İlkeleri (Zekat-Faiz Karşılaştırması) 28 Mart 2015
109 Faizsiz Sistemin İlkeleri – Faizsiz Bankacılık 28 Mart 2015
110 Faizsiz Sistemin İlkeleri (Enflasyon) 21 Mart 2015
111 Faizsiz Sistemin İlkeleri (Bankacılık) 14 Mart 2015
112 Faizsiz Sistemin İlkeleri 7 Mart 2015
113 Tecavüz Suçunun Cezası 28 Şubat 2015
114 İdam Cezası ve Kıssas Tartışmaları 21 Şubat 2015
115 Ceza Hukukunun Genel Prensipleri 14 Şubat 2015
116 Kur’ân’da Ruh Kavramı 7 Şubat 2015
117 İcmanın Delilleri ve Değerlendirilmesi 24 Ocak 2015
118 Fıkıh Müzakereleri | Ceza Hukukunun Genel Prensipleri 17 Ocak 2015
119 Nebiye Hakaretin Cezası 10 Ocak 2015
120 Noel ve Mevlid Kandili Kutlamalari 3 Ocak 2015
121 Kelime Oyunları ve Şeb-i Arus 27 Aralık 2014
122 Evlilik Nedeniyle Ortaya Çıkan Haramlık 20 Aralık 2014
123 Talak’ın Şarta Bağlanması 13 Aralık 2014
124 Kadının Boşanma Hakkı 6 Aralık 2014
125 Boşanmanın Hükümleri 29 Kasım 2014
126 Küçüklerin Evlendirilmesi 22 Kasım 2014
127 İslam Hukuku-Roma Hukuku Karşılaştırması 15 Kasım 2014
128 Beni Kureyza Yahudileri ve Esirlerin Öldürülmesi 8 Kasım 2014
129 İslâm Miras Hukukunda Kelâle 3 Kasım 2014
130 Batı Güdümlü İslam Anlayışında Kur’an Sünnet Algısı – 2 25 Ekim 2014
131 Batı Güdümlü İslam Anlayışında Kur’an Sünnet Algısı 18 Ekim 2014
132 İslam Alimlerinin Işid’e Gönderdikleri Mektubun Eleştirisi 11 Ekim 2014
133 Kurban İbadeti 27 Eylül 2014
134 Birbirimizden yardım istemek şirk midir? 9 Ağustos 2014
135 Nafile Oruç 2 Ağustos 2014
136 Zekat ve Fitre 26 Temmuz 2014
137 Kadir Gecesi 19 Temmuz 2014
138 Tarihi gelişimi ve Hükümleri Açısından İtikaf 12 Temmuz 2014
139 Yatsının Son Vakti 5 Temmuz 2014
140 Vakti Dışında Namaz, Süresinden Fazla Oruç 28 Haziran 2014
141 Bakara 187. Ayet Işığında Oruç İbadeti 21 Haziran 2014
142 Kimler Oruç Tutabilir 14 Haziran 2014
143 Orucun Tarihi ve Meşruiyeti 7 Haziran 2014
144 Ecel ve Şehitlik – Sorular ve Cevaplar 24 Mayıs 2014
145 Ecel ve Şehitlik 17 Mayıs 2014
146 Seferilik Mesafesi ve Müddeti 10 Mayıs 2014
147 Yolculukta Namaz – 2 26 Nisan 2014
148 Dinden Dönmek 19 Nisan 2014
149 Yolculukta Namaz 5 Nisan 2014
150 Namazı Terketmenin Hükmü 29 Mart 2014
151 Namazda Zikir 8 Mart 2014
152 Kadınların Cemaate Katılması 1 Mart 2014
153 Cemaatle Namaz – 2 22 Şubat 2014
154 Cemaatle Namaz 15 Şubat 2014
155 Sehiv Secdesi 8 Şubat 2014
156 Namazı Bozan Haller – 2 1 Şubat 2014
157 Namazı Bozan Haller 18 Ocak 2014
158 Cumanın Farzından Önceki ve Sonraki Sünnetler 11 Ocak 2014
159 Cuma Hutbesi 4 Ocak 2014
160 Cuma Namazı 28 Aralık 2013
161 Sünnet Namazları 21 Aralık 2013
162 Vitir Namazı 14 Aralık 2013
163 Teheccüd Namazı 7 Aralık 2013
164 Kur’an’da Melek ve Cin Kavramları – Sorular 23 Kasım 2013
165 Kur’an’da Melek ve Cin Kavramları – 2 18 Kasım 2013
166 Kur’an’da Melek ve Cin Kavramları 2 Kasım 2013
167 Cezanın Amacı Açısından Mağdur Hakları 26 Ekim 2013
168 Bayram Namazı ve Teşrik Tekbirleri 12 Ekim 2013
169 Tarihi, Amacı ve Ahkamı Yönüyle Kurban 5 Ekim 2013
170 Kur’an’da Münafıkların Durumu – 2 28 Eylül 2013
171 Kur’an’da Münafıkların Durumu 21 Eylül 2013
172 Günümüz İslam Dünyasının Problemleri 14 Eylül 2013
173 Bedel Hac – Doç.Dr. Servet Bayındır 7 Eylül 2013
174 Allah’ın Bilgisi ve Kader 24 Ağustos 2013
175 Mısırdaki Müslümanların Durumu 17 Ağustos 2013
176 Kadir Gecesi 3 Ağustos 2013
177 İmsak Tartışmaları 27 Temmuz 2013
178 Kutup Bölgelerinde İbadet Vakitleri 20 Temmuz 2013
179 Kader 19 Ocak 2013
180 Kıyamet Alametleri 22 Aralık 2012
181 Kur’an Sünnet Bütünlüğünde Kurban İbadeti 20 Ekim 2012
182 Kur’an Sünnet Bütünlüğünde Hac İbadeti 13 Ekim 2012
183 Faiz-Zekat İlişkisi 6 Ekim 2012
184 Namazların Birleştirilmesi 29 Eylül 2012
185 İslama Yönelik Saldırılar 22 Eylül 2012
186 Alternatif Bir Finansal Ürün Olarak Kira Sertifikaları(SUKUK) 15 Eylül 2012
187 Öğle ve İkindi Namazlarının Vakitleri 8 Eylül 2012
188 Yatsı Namazı Vaktinin Bitişi 1 Eylül 2012
189 Kur’an’a Göre Gelenek 25 Ağustos 2012
190 Bayram Namazı ve Fitre 18 Ağustos 2012
191 Televizyondan Kabe İmamına Uyulabilir mi? 11 Ağustos 2012
192 Ramazan Ayının İnsana Sunduğu Fırsatlar 4 Ağustos 2012
193 İmsak Vakti ve Seher – 2 28 Temmuz 2012
194 İmsak Vakti ve Seher 21 Temmuz 2012
195 Nesih, Kıblenin Değişmesi Örneği 23 Haziran 2012
196 İsra ve Miraç 16 Haziran 2012
197 Uydurma Hadisler – Harun Ünal 9 Haziran 2012
198 Sezaryen Doğum 2 Haziran 2012
199 Vahiy – Sünnet İlişkisi 26 Mayıs 2012
200 Nesih Kavramı 19 Mayıs 2012
201 Din ve Tıp Açısından Sünnet 14 Mayıs 2012
202 Din ve Müzik 5 Mayıs 2012
203 Hadislerin Kur’an’a Arzı 28 Nisan 2012
204 Türkiye’de Kutlu Doğum Etkinlikleri 21 Nisan 2012
205 Allah’ın Elçisini Doğru Anlamak 14 Nisan 2012
206 Kur’an Öncesi Mekke Toplumu 7 Nisan 2012
207 Faizsiz Bankacılğın Problemleri 31 Mart 2012
208 Hz.Muhammed’in(S.A.V.) Tebyin Görevi 24 Mart 2012
209 İslam ve Türk Medeni Kanunu(TMK) Miras Sistemlerinin Mukayesesi 17 Mart 2012
210 Kur’an’a Göre Tağut Kavramı 10 Mart 2012
211 Farklı İnançların Birlikte Yaşamasının Doğal Kuralları 3 Mart 2012
212 Kur’an’a Göre Resule İman, İtaat ve İttiba 25 Şubat 2012
213 Organ Nakli 18 Şubat 2012
214 Sebeb-i Nüzul Meselesi 11 Şubat 2012
215 Daru’l-Harbde Faiz 4 Şubat 2012
216 İftida 28 Ocak 2012
217 Talak (Boşanma) 21 Ocak 2012
218 Gayrimüslimlerle Evlilik 14 Ocak 2012
219 A’raf Ehli 7 Ocak 2012
220 Müminler Cehenneme Girecekler Mi? – 2 31 Aralık 2011
221 Müminler Cehenneme Girecekler Mi? 24 Aralık 2011
222 Çocukların Evlendirilmesi 17 Aralık 2011
223 İnanç Özgürlüğü 10 Aralık 2011
224 Evliliğin Denetlenmesi 3 Aralık 2011
225 Adetli Kadın Kur’an’a Dokunabilir mi? 26 Kasım 2011
226 Hz.İsa’yı(a.s.) Geri Getirmek İsteyenlerin Hedefi 19 Kasım 2011
227 Nebi ve Resul Kavramları 12 Kasım 2011
228 Kurban Bayramına Nasıl Hazırlanmalıyız? 5 Kasım 2011
229 İcma Delili ve Değerlendirilmesi 22 Ekim 2011
230 Vekaletle(Bedel) Hac 15 Ekim 2011
231 İhram Yasakları 8 Ekim 2011
232 Kadınların Yolcuğu 1 Ekim 2011
233 Kur’an ve Sünnet Işığında Hac İbadeti 24 Eylül 2011
234 Faiz Anlayışı 10 Eylül 2011
235 Bayram Namazı 27 Ağustos 2011
236 İmsak Vakti 20 Ağustos 2011
237 Teravih Namazı Konusunda Diyanet’e Cevap 13 Ağustos 2011
238 Oruç Tutamayanlar Ne Yapmalı? 6 Ağustos 2011
239 Güneşin Batmadığı Yerlerde Namaz Vakitleri 2 Temmuz 2011
240 Yatsı Namazının Vakti 7 Mayıs 2011
241 Allah’ın İndirdikleri İle Hükmetmeyenler – 2 30 Nisan 2011
242 Allah’ın İndirdikleri İle Hükmetmeyenler 23 Nisan 2011
243 Günahlarla İlgili Kavramlar – 2 2 Nisan 2011
244 Günahlarla İlgili Kavramlar 26 Mart 2011
245 Büyük Günahlar – 3 19 Mart 2011
246 Büyük Günahlar Nelerdir? 12 Mart 2011
247 Büyük Günah İşleyenlerin Durumu 5 Mart 2011
248 Ye’cüc ve Me’cüc 26 Şubat 2011
249 Dabbetü’l-Arz 19 Şubat 2011
250 Tarikatlarda Vesile ve Tevessül 12 Şubat 2011
251 Evliyanın Yardımı İle İlgili İddialar – 2 5 Şubat 2011
252 Kutuplarda Namaz Vaktinin Tespiti 29 Ocak 2011
253 Evliyanın Yardımı İle İlgili İddialar 22 Ocak 2011
254 Kâlû Belâ Olayı Hakkında Sorulan Sorular – 2 1 Ocak 2011
255 Kâlû Belâ Olayı Hakkında Sorulan Sorular 25 Aralık 2010
256 Mehdi İnancı 18 Aralık 2010
257 Kur’an’a Göre Zekat Oranları 4 Aralık 2010
258 Artan Malı İnfak Etme 27 Kasım 2010
259 Vitr Namazı 13 Kasım 2010
260 Bayram Namazları 6 Kasım 2010
261 Sehiv Secdesi – Mukayeseli Fıkıh Dersleri 30 Ekim 2010
262 Kurban İle Alakalı Sorular 23 Ekim 2010
263 Hac Farklı Aylarda Yapılabilir mi? – Fıkıh Dersi 9 Ekim 2010
264 Başkasının Yerine Hacc Yapmak 2 Ekim 2010
265 Hilal İle İlgili Sorulan Sorular 25 Eylül 2010
266 Cariyeler İle İlgili Sorulan Sorular 18 Eylül 2010
267 ORUÇ BOZMANIN CEZASI 4 Eylül 2010
268 Zekat 28 Ağustos 2010
269 İmsak ve Yatsı Vakitleri – 2 21 Ağustos 2010
270 İmsak ve Yatsı Vakitleri 14 Ağustos 2010
271 İsra ve Miraç -2 10 Temmuz 2010
272 İsra ve Miraç -1 3 Temmuz 2010
273 İcma’a Delil Getirilen Hadisler 26 Haziran 2010
274 İcma 19 Haziran 2010
275 Başörtüsü ve Örtünme 12 Haziran 2010
276 Mezheplerin Tutarlılığı 29 Mayıs 2010
277 Asabe Siyaset İlişkisi (Kızın Çocuklarının Mirasçılığı Örneği) 22 Mayıs 2010
278 Kur’an’ı Açıklama Usulü 15 Mayıs 2010
279 Kartepe Programı Değerlendirme 5 Mayıs 2010
280 Abdestte Ayakların Mesh Edilmesi 24 Nisan 2010
281 Hudeybiye’den Geri Kalanlar 13 Nisan 2010
282 Peygamberimizin Zeynep (ranha) ile Evliliği 3 Nisan 2010
283 Bedir Savaşı 20 Mart 2010
284 Kur’an Sünnet Bütünlüğü: Allah’ın İzni Meselesi 13 Mart 2010
285 Vahiy Çeşitleri 6 Mart 2010
286 Kadınların Özel Halleri 11 Şubat 2010
287 Kur’an’a Göre Zekat Nispeti 6 Şubat 2010
288 Vahy-i Gayr-i Metlüv’e Dair Getirilen Deliller -1 30 Ocak 2010
289 Iskat (Ölen Kimseyi İbadet Borçlarından Kurtarmak) 16 Ocak 2010
290 Dini Tebliğ ve Uygulamada Cebrailin Rolü -2 2 Ocak 2010
291 Dini Tebliğ ve Uygulamada Cebrail’in Rolü 26 Aralık 2009
292 Kuran ve Sünnet Bütünlüğü – Kurban 21 Kasım 2009
293 Kuran ve Sünnet Bütünlüğü – Kıble Meselesi -2 14 Kasım 2009
294 Kuran ve Sünnet Bütünlüğü – Kıble Meselesi -1 7 Kasım 2009
295 Kuran ve Sünnet Bütünlüğü – Kur’anı Anlama 31 Ekim 2009
296 Kuran ve Sünnet Bütünlüğü – Yolculukta Namazin Kısaltılması Örneği 24 Ekim 2009
297 İsa Aleyhisselam Tekrar Gelecek mi? -2 17 Ekim 2009
298 İsa Aleyhisselam Tekrar Gelecek mi? 1-1 10 Ekim 2009
299 İsa Aleyhisselam Tekrar Gelecek mi? 1-2 10 Ekim 2009
300 Hanefi Mezhebinin İçki ile İlgili Görüşleri -1 3 Ekim 2009
301 Hanefi Mezhebinin İçki ile İlgili Görüşleri -2 3 Ekim 2009
302 Mirasta Avliye Meselesi -1 26 Eylül 2009
303 Mirasta Avliye Meselesi -2 26 Eylül 2009
304 Kasten Orucu Bozanın Cezası -1 12 Eylül 2009
305 Kasten Orucu Bozanın Cezası -2 12 Eylül 2009
306 Oruç Keffareti -1 29 Ağustos 2009
307 Oruç Keffareti -2 29 Ağustos 2009
308 Adetli Kadının Orucu -1 22 Ağustos 2009
309 Adetli Kadının Orucu -2 22 Ağustos 2009
310 Hastaların Orucu -1 15 Ağustos 2009
311 Hastaların Orucu -2 15 Ağustos 2009
312 Namazda Örtünme / 2-1 8 Ağustos 2009
313 Namazda Örtünme / 2-2 8 Ağustos 2009
314 Namazda Örtünme / 1-1 1 Ağustos 2009
315 Namazda Örtünme / 1-2 1 Ağustos 2009
316 Kur’an’da Örtünme -1 18 Temmuz 2009
317 Kur’an’da Örtünme -2 18 Temmuz 2009
318 Gayrimüslimlerle Evlilik -1 11 Temmuz 2009
319 Gayrimüslimlerle Evlilik -2 11 Temmuz 2009
320 Müşriklerle Evlilik -1 4 Temmuz 2009
321 Müşriklerle Evlilik -2 4 Temmuz 2009
322 Ehli Kitap ve Müşrikler -1 27 Haziran 2009
323 Ehli Kitap ve Müşrikler -2 27 Haziran 2009
324 Hayvan Kesimi / 2-1 20 Haziran 2009
325 Hayvan Kesimi / 2-2 20 Haziran 2009
326 Hayvan Kesimi -1 13 Haziran 2009
327 Hayvan Kesimi -2 13 Haziran 2009
328 Helal Gıda ve Jelatin Konusu -1 6 Haziran 2009
329 Helal Gıda ve Jelatin Konusu -2 6 Haziran 2009
330 Nafile Namazlar -1 9 Mayıs 2009
331 Nafile Namazlar -2 9 Mayıs 2009
332 Vitir Namazı -1 2 Mayıs 2009
333 Vitir Namazı -2 2 Mayıs 2009
334 Kur’an’ın Genel Açıklaması -1 25 Nisan 2009
335 Kur’an’ın Genel Açıklaması -2 25 Nisan 2009
336 Namazın Mekruhları -1 11 Nisan 2009
337 Namazın Mekruhları -2 11 Nisan 2009
338 Namazı Bozan Şeyler -1 4 Nisan 2009
339 Namazı Bozan Şeyler -2 4 Nisan 2009
340 Namazda Konuşmak -1 28 Mart 2009
341 Namazda Konuşmak -2 28 Mart 2009
342 Namazda Abdestin Bozulması / 2-1 21 Mart 2009
343 Namazda Abdestin Bozulması / 2-2 21 Mart 2009
344 Namazda Abdestin Bozulması / 1-1 14 Mart 2009
345 Namazda Abdestin Bozulması / 1-2 14 Mart 2009
346 Namazda İmamlık / 3-1 28 Şubat 2009
347 Namazda İmamlık / 3-2 28 Şubat 2009
348 Namazda Saf Düzeni -1 21 Şubat 2009
349 Namazda Saf Düzeni -2 21 Şubat 2009
350 Namazda İmamlık / 2-1 14 Şubat 2009
351 Namazda İmamlık / 2-2 14 Şubat 2009
352 Namazda İmamlık / 1-1 7 Şubat 2009
353 Namazda İmamlık / 1-2 7 Şubat 2009
354 İmamın Arkasında Kıraat -1 24 Ocak 2009
355 İmamın Arkasında Kıraat -2 24 Ocak 2009
356 Namazda Okunan Sûre ve Ayetler / 4-1 17 Ocak 2009
357 Namazda Okunan Sûre ve Ayetler / 4-2 17 Ocak 2009
358 Namazda Okunan Sûre ve Ayetler / 3-1 10 Ocak 2009
359 Namazda Okunan Sûre ve Ayetler / 3-2 10 Ocak 2009
360 Namazda Okunan Sûre ve Ayetler / 2-1 3 Ocak 2009
361 Namazda Okunan Sûre ve Ayetler / 2-2 3 Ocak 2009
Kuran Dersi Canlı Yayın